Hoe maak je een winnende Twitter-marketingstrategie voor schrijvers

Twitter is een zeer uniek platform. Er is geen andere sociale-mediasite waarop mensen 'tweeten'. Tweeten houdt simpelweg in dat je meningen en gedachten typt en deelt in plaats van foto's en video's te delen. Twitter is dus de beste sociale site voor intellectuele discussies. De laatste tijd zijn er meer uploads van andere informatiemedia, maar het is nauwelijks veranderd hoeveel van een intellectueel platform Twitter is.

De positie van Twitter als platform voor intelligente discussies maakt het een geschikt marketinginstrument voor schrijvers. Als aspirant-schrijver is het raadzaam om voordelig actief te zijn op Twitter, want tweeten is eigenlijk schrijven; daarom kunt u uw schrijfvaardigheid verbeteren terwijl u sociale media gebruikt. Als schrijver helpt het actief zijn op Twitter je ook om je vaardigheden aan te scherpen en contact te maken met andere schrijvers.

Veel schrijvers optimaliseren Twitter om hun talent te verkopen. Verhalenvertellers, contentschrijvers, copywriters, songwriters, enz. gebruiken het platform allemaal om hun talent en vaardigheden te verkopen. Hieronder hebben we een aantal ideeën opgesomd die u kunnen helpen om uzelf als schrijver op Twitter effectief te promoten.

Maak een geschikt en compleet profiel aan

Uw Twitter-profiel moet compleet zijn met de volgende onderdelen:
Handvat: Uw handvat is de naam waarmee u kunt worden geïdentificeerd en het is uniek voor u. Het begint met "@", wat aangeeft dat het leidt naar een bepaald account op de meeste sociale-mediaplatforms. Uw Twitter-handle heeft ook de vorm van een link; als u erop klikt, wordt elke persoon onmiddellijk naar uw profiel geleid. Aangezien uw handvat uw identificatie is, is het belangrijk om een ​​naam te gebruiken waarmee u geïdentificeerd wilt worden. Als u onder uw volledige naam schrijft, moet u uw volledige naam gebruiken. Als u schrijft of wilt publiceren onder uw pseudoniem, adviseren wij u ook uw pseudoniem te gebruiken.

Weergavenaam : in uw profiel verschijnt uw weergavenaam boven uw handvat. Het is als het handvat, maar het is niet in de vorm van een link die rechtstreeks naar je profiel leidt. Uw weergavenaam moet ook een naam zijn waaronder u bekend bent of zou willen staan. Mensen veranderen hun weergavenamen vaker dan dat ze hun handvat veranderen.

Profielfoto: zoals elk social-mediaplatform heeft Twitter een opening in je profiel voor een foto waarmee je je kunt identificeren. Ik raad je aan om een ​​duidelijke foto van jezelf te gebruiken; een die je gelaatstrekken expliciet laat zien, tenminste. Als u zich desondanks ongemakkelijk voelt om uw foto op internet te delen, kunt u dat voorlopig volhouden. In plaats van je foto te gebruiken, zou je iets anders kunnen gebruiken dat te maken heeft met schrijven of dat je bekwaamheid als schrijver laat zien; een screenshot van je favoriete stuk, misschien.

Header: Dit is een andere ruimte voor een foto op je profiel. Zoals de naam al aangeeft, staat deze meestal bovenaan je profiel. Het is raadzaam om een ​​foto te gebruiken die een project laat zien waaraan u hebt gewerkt of momenteel aan werkt.

Bio: je bio is een spatie van 160 tekens, omgekeerd voor een beschrijving van jezelf. Om een ​​goede biografie te maken, moet je creatief kort zijn, want er is nauwelijks genoeg ruimte om te expateren. Geef aan dat je een schrijver bent en leg uit wat je drijft. Ik raad je ook aan om je kwalificaties en ervaring te vermelden. Er zijn veel geweldige ideeën om op te nemen bij het schrijven van een geweldige bio.

URL : er is een veld waarin u de link naar een site in uw bio kunt invoeren. Als u een website heeft, kan het plaatsen van de link in dit veld ervoor zorgen dat meer mensen uw werk kunnen lezen.

Wees actief

Als je jezelf effectief op Twitter gaat promoten, ontkom je er niet aan om actief te zijn op de site. Waarschijnlijk ben je al bang omdat je het gevoel hebt dat je daardoor het grootste deel van je tijd op sociale media moet doorbrengen dan nodig is. Het is echter niet zo. Je moet er alleen voor zorgen dat je tweet wanneer je online bent. Dit is echter geen vrijbrief om gedachteloos te tweeten. Ik raad je aan om meer te tweeten over de onderwerpen waar je spraakzaam over bent. Afgezien van tweeten, kunt u ook retweeten, reageren op tweets, tweets citeren en ze leuk vinden. Deze activiteiten helpen je om meer volgers en onderlinge maatschappijen te verzamelen, waardoor je je account kunt laten groeien en jezelf als schrijver kunt promoten.

Bovendien, als je het gevoel hebt dat tweeten hectisch is, raad ik je aan om je tweets in te plannen. Er zijn verschillende tools op internet waarmee je je tweets zelfs maanden vooruit kunt plannen. Als u deze tool gebruikt, kunt u regelmatig tweeten zonder altijd online op Twitter te zijn.

Volg beroemde/invloedrijke mensen in uw schrijfgebied]Sommige zo veel beroemde schrijvers hebben Twitter-accounts. Door hun werk, berichten en inhoud bij te houden, zul je worden geïnspireerd om beter te worden in je vak. Afgezien van inspiratie, krijg je ook kennis van het volgen van deze gevestigde schrijvers, omdat ze soms ideeën en suggesties delen die hen hebben geholpen uit te blinken als schrijvers.

Andere schrijvers promoten

Het promoten van andere schrijvers zal u ook helpen om u in de schijnwerpers te zetten. Natuurlijk, als schrijver zullen veel van uw onderlinge maatschappijen schrijvers zijn. Er zal ook veel schrijfinhoud op uw tijdlijn staan. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: "Elke keer als ik hulp nodig heb om mijn opdracht uit te voeren , krijg ik hulp van (vul schrijvershandvat in)". Telkens wanneer een tweet over uw collega-schrijver naar voren komt, moet u deze betrekken. Dit toont uw account als een account dat om uw schrijven geeft; daarom zullen andere mensen die inhoud over het onderwerp volgen, jou volgen.
Het is ook geweldig om andere schrijvers te betrekken, te ondersteunen en te promoten, alleen omdat ze de aandacht nodig hebben. Het betrekken van de tweets van JK Rowlings maakt misschien niet veel uit voor haar bekendheid, maar voor een minder bekende schrijver wel.

Deel je werk

Als je je werk als schrijver niet deelt, hoe kunnen mensen dan weten hoe geweldig je bent? Van tijd tot tijd moet je links van je werk naar Twitter uploaden zodat je volgers ze kunnen lezen. Desalniettemin, als je op Twitter alleen links naar je geschriften deelt en vertrekt, zou je nauwelijks bekendheid krijgen. Je moet ook andere dingen doen waarmee je een publiek kunt verzamelen; actief zijn op de site staat bovenaan deze lijst. Dit helpt je verder om je vaardigheden als professionele schrijver aan te scherpen.

Conclusie

Twitter is geen gemakkelijke site om volgers op te kweken. Mensen hebben de neiging om je tweets, profiel en andere pogingen tot marketing te negeren en meer ingeburgerd te raken. Uw beste weddenschappen zijn om actiever te zijn, tweets te gebruiken, een aantrekkelijk profiel te creëren en regelmatig te tweeten over onderwerpen waar u spraakzaam over bent.