Als AI bijvoorbeeld zou worden gebruikt om de open- en klikfrequenties van e-mail te analyseren, zou het kunnen bepalen welke advertenties de hoogste klikfrequenties van hun doelconsumenten zien en hun strategie dienovereenkomstig kunnen aanpassen.
Kunstmatige intelligentie is een soort technologie die de kracht heeft om de manier waarop we dingen doen te veranderen. Het kan voor alles worden gebruikt, van het nemen van beslissingen tot het uitvoeren van taken en het verbeteren van de efficiëntie. Kunstmatige intelligentie kan worden gebruikt in digitale marketing door statistieken zoals e-mailopenpercentages of klikfrequenties op online advertenties te controleren en deze advertenties automatisch aan te passen op basis van wat het in de loop van de tijd met hen ziet gebeuren.
Hierdoor kunnen adverteerders weten welke advertenties het beste werken voor hun doelgroep en welke moeten worden verbeterd, zodat ze meer geld kunnen toewijzen aan degenen die werken, terwijl ze bezuinigen op degenen die dat niet doen. AI is een opwindende nieuwe technologie die veel geweldige toepassingen heeft voor digitale marketing en andere industrieën. Laten we eens nader bekijken hoe AI uw digitale marketing kan verbeteren.
Door de efficiëntie te verhogen
Kunstmatige intelligentie kan de efficiëntie op vele manieren verhogen. Eén manier is door beslissingen te nemen op basis van wat er in de loop van de tijd met bepaalde campagnes gebeurt, in plaats van te vertrouwen op de beperkte informatie die een persoon zou kunnen hebben wanneer hij zijn strategie voor een campagne bedenkt. Als AI bijvoorbeeld zou worden gebruikt om de open- en klikfrequenties van e-mail te analyseren, zou het kunnen bepalen welke advertenties de hoogste klikfrequenties van hun doelconsumenten zien en hun strategie dienovereenkomstig kunnen aanpassen. Dit zou een veel eenvoudigere manier zijn om aan digitale marketing te doen in plaats van een persoon alle gegevens zelf te laten analyseren en uit te zoeken welke advertenties moeten worden gewijzigd.
Door structuur te creëren
Een andere manier waarop kunstmatige intelligentie uw digitale marketing kan verbeteren, is door een te volgen structuur te creëren. AI-ontwikkelingsservices kunnen een optimale strategie voor de adverteerder creëren en laten zien hoe ze hun advertenties moeten aanpassen op basis van wat ze in de loop van de tijd met hen zien gebeuren. Dit kan helpen de hoeveelheid giswerk te verminderen bij het nemen van beslissingen over welke advertenties het beste presteren, zodat de adverteerder zich kan concentreren op andere onderdelen van zijn bedrijf. Het voordeel van het gebruik van AI als hulpmiddel is dat adverteerders precies weten welke soorten advertenties het beste werken voor hun doelgroep en welke niet. Het haalt het giswerk uit digitale marketing en plaatst de informatie voor hen zodat ze strategische zakelijke beslissingen kunnen nemen.
Minder tijd besteed aan het analyseren van gegevens
Als het gaat om digitale marketing, zijn er veel gegevens die moeten worden geanalyseerd. Van demografische gegevens (leeftijd, geslacht, inkomen) en psychografische interesses (persoonlijkheidstype, ondernomen activiteiten) tot de technische analyse van wat waar verkoopt. De hoeveelheid tijd die u aan het analyseren van deze gegevens besteedt, kan 50% of meer van uw werkdag in beslag nemen.
De opkomst van AI stelt u echter in staat u te concentreren op de belangrijke aspecten van uw bedrijf en de computer alle gegevens te laten kraken die niet relevant zijn voor uw bedrijfsdoelen. Het kan alle irrelevante informatie uitfilteren en u een goed geanalyseerde set geven: u bespaart tijd en stelt u in staat u te concentreren op wat het belangrijkst is.
Het handmatig analyseren van gegevens om te bepalen hoe goed bepaalde advertenties presteren, kost veel tijd en is meestal niet erg nauwkeurig omdat mensen geen toegang hebben tot alle informatie die kunstmatige intelligentie kan gebruiken. Door AI te gebruiken om de analyse uit te voeren, kunnen adverteerders tijd besparen en effectievere zakelijke beslissingen nemen over advertentiecampagnes.
Door voorspellende analyse te gebruiken
Voorspellende analyse is een krachtig hulpmiddel omdat het u in staat stelt om in de toekomst te kijken en bepaalde, mogelijke resultaten te plannen op basis van gebeurtenissen in het verleden. AI kan worden gebruikt om te voorspellen wat er in de loop van de tijd met bepaalde advertenties kan gebeuren of hoeveel rendement een adverteerder kan behalen als hij deze advertentie meer geld geeft dan een andere.
Dit is de beste manier om ervoor te zorgen dat u uw middelen effectief en efficiënt besteedt, omdat u er alles aan kunt doen om te zien welke advertenties de meeste inkomsten zullen opleveren, zodat adverteerders zich kunnen concentreren op die specifieke advertentie in plaats van alleen maar uit te kramen als zoveel mogelijk advertenties.
Chatbots gebruiken voor een betere klantervaring
Chatbots worden met het verstrijken van de tijd steeds populairder omdat ze gebruiksvriendelijk zijn en gebruikers gemakkelijk met bedrijven kunnen communiceren. AI kan in chatbots worden gebruikt om erachter te komen wat uw klant nodig heeft door hun reacties te analyseren. Als een specifieke gebruiker problemen heeft, weet de chatbot precies hoe hij hem kan helpen op basis van eerdere vragen die hij heeft gesteld.
Door de chatlogboeken te analyseren, kan AI ook bepalen wat voor soort producten of diensten klanten willen kopen. Dit geeft uw bedrijf meer informatie over wat ze willen en hoe u uw producten kunt verbeteren om beter bij hen te passen. Met chatbots kunnen klanten dus gemakkelijk met bedrijven communiceren en bieden ze meer mogelijkheden voor een verbeterde klantervaring.
Gebruikerservaring optimaliseren
Kunstmatige intelligentie is niet alleen goed om adverteerders te helpen hun klanten beter te begrijpen, maar het kan ook worden gebruikt om de gebruikerservaring te verbeteren. Met AI kunt u zien op wat voor soort advertenties uw gebruikers waarschijnlijk zullen klikken, zodat u geen tijd verspilt aan advertenties waarmee uw publiek nooit interactie zal hebben. Dit zou zeker de gebruikerservaring verbeteren, wat een van de grootste dingen is die bedrijven ervan weerhoudt om meer advertenties te gebruiken.
Als u ervoor kunt zorgen dat uw gebruiker interactie heeft met de advertentie, zal dit de klikfrequenties en het algehele rendement op de investering voor adverteerders verhogen. Dit kan worden bereikt door rechtstreeks met gebruikers te communiceren op een manier die zij begrijpen. Dit zou een algehele betere ervaring voor de klant bieden en ervoor zorgen dat ze zich bezighouden met de advertentie waarvoor deze is bedoeld.
Marketing en verkoop
Het gebruik van AI voor marketing en verkoop kan een krachtig hulpmiddel zijn om klanten te verbinden met producten die ze willen. Klantinformatie, verzameld op basis van hun activiteiten op een website of elders, stelt u in staat om specifieke demografische gegevens te targeten met bepaalde advertenties op basis van hun interesses of andere factoren waardoor de kans groter is dat ze zich met uw product bezighouden.
Hierdoor kunt u de kosten die aan de advertentie zijn verbonden verlagen en de ROI verhogen, omdat adverteerders in plaats van overal blindelings te adverteren, zich kunnen concentreren op specifieke demografische groepen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in wat ze te bieden hebben. Dit zou veel verspilde tijd en middelen besparen en de klanttevredenheid verbeteren door hen advertenties te tonen over producten die ze eerder zullen kopen.
In dit artikel hebben we besproken hoe kunstmatige intelligentie uw digitale marketing kan verbeteren. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn! Door AI op de juiste manier en op het juiste moment in te zetten, kun je echt een verschil gaan zien voor je bedrijf.