Influencer-marketingfactoren om te overwegen voor succesvolle campagnes

Voordat je aan de slag gaat met je influencer marketingcampagne, moet je je doelen helder hebben. Als u weet waarom u met influencers wilt samenwerken, kunt u bepalen wie de juiste persoon voor de baan is.

Wat nog belangrijker is, is dat u ook moet bepalen op welke kritieke factoren u zich in uw campagne wilt concentreren. Vaker wel dan niet, zijn influencers het meest effectief in het vergroten van het bereik van het bedrijf, maar de meest waardevolle connecties gaan over het vergroten van de gebruikersbetrokkenheid. Bovendien kun je influencer marketing gebruiken om deelbare content te creëren, onontgonnen kansen aan te pakken en je klanten te laten zien dat je op de hoogte bent van de laatste trends.

Welke van de hier genoemde opties u uiteindelijk kiest, hangt af van uw huidige doelen en ambities. Om je daarbij te helpen, hebben we een gids gemaakt met cruciale factoren waarmee je rekening moet houden voordat je je influencer-marketingcampagne lanceert. 

Definieer uw doelen

Voordat je aan de slag gaat met je influencer marketingcampagne, moet je je doelen helder hebben. Als u weet waarom u met influencers wilt samenwerken, kunt u bepalen wie de juiste persoon voor de baan is.

Als u bijvoorbeeld een bedrijf bezit dat gespecialiseerd is in loonlijstsoftware, zoals een loonstrookgenerator , wilt u misschien uw bereik vergroten en bedrijfseigenaren ertoe aanzetten het te gebruiken. Als u uw doelen op zo'n manier definieert, wordt het maken van een succesvolle influencer-marketingcampagne zeker gemakkelijker!

Kies de juiste influencer voor de baan

Als je eenmaal weet wat je wilt bereiken, kun je potentiële influencers gaan doorlichten. Om dit te doen, moet u begrijpen hoe influencers u kunnen helpen uw doelen te bereiken. Hieronder vind je een lijst met verschillende soorten en kwaliteiten influencers.

Soorten influencers

Recensent

Als het uw doel is om uw bereik te vergroten, is contact opnemen met een recensent een goede optie. Zoals de naam al aangeeft, richten reviewers zich op het beoordelen van producten en diensten. Samenwerken met een recensent is een geweldige manier om een ​​product/dienst bij een groot aantal mensen te promoten en potentiële klanten aan te trekken.

Cultuurmaker

Als het je doel is om de betrokkenheid van gebruikers te vergroten, is een cultuurmaker de perfecte keuze voor jou! In tegenstelling tot recensenten, hebben cultuurmakers de neiging zich te concentreren op het creëren van originele en boeiende inhoud die vaak viraal gaat. Als een product/dienst van jou in zo'n virale video voorkomt, zal je campagne gegarandeerd jarenlang inkomsten genereren!

Kwaliteiten van influencers

Om een ​​influencer te vinden die de moeite waard is om mee samen te werken , kun je specifieke tools en platforms gebruiken, handmatig zoeken en samenwerken met een gevestigd influencer-marketingbedrijf. Maar bekijk eerst onze lijst met influencer-kwaliteiten die de moeite waard zijn om op te letten en gebruik deze om te bepalen naar wat voor soort influencer je op zoek bent!

Inhoudskwaliteit

Het is geen geheim dat kwaliteitsinhoud de betrokkenheid van gebruikers kan verhogen. Het is van vitaal belang om influencers te vinden die geïnteresseerd zijn in het produceren van kwaliteitsinhoud namens u, als u wilt dat uw campagne succesvol is. Bovendien heeft kwaliteitsinhoud een kans om viraal te gaan, wat u de kans geeft om honderdduizenden mensen te bereiken!

Aantal volgers/weergaven

Het aantal volgers en weergaven weerspiegelt niet noodzakelijk de kwaliteit van een bepaald stuk inhoud, maar het geeft wel weer hoeveel invloed een persoon heeft op sociale media. Houd er rekening mee dat hoe hoger het aantal volgers, hoe beter het is voor uw naamsbekendheid.

Reputatie

Elk merk moet rekening houden met de reputatie van de influencers waarmee het wil werken. Reputatie gaat hand in hand met betrouwbaarheid. Als een influencer een slechte reputatie heeft, kan dit ertoe leiden dat uw bedrijf er onbetrouwbaar uitziet.

Kwaliteit van eerdere campagnes

Als je op zoek bent naar influencers die al ervaring hebben met het werken voor verschillende merken en deelnemen aan een breed scala aan campagnes, bekijk dan elke campagne waaraan de influencer waarmee je wilt werken heeft deelgenomen. Het zal je veel vertellen over hoe succesvol een partnerschap tussen jullie twee eruit zou zien.

Doelgroep

Idealiter werk je samen met influencers wiens doelgroep overeenkomt met de beoogde klant van je merk. Als je merk bijvoorbeeld helemaal draait om schoonheidsproducten, is het misschien niet het beste idee om samen te werken met een influencer die gespecialiseerd is in het maken van video's over klassieke auto's. Als u de juiste keuze maakt, neemt de kans op succes van uw campagne aanzienlijk toe!

Kies inhoud die voor beide partijen zinvol is

Nadat je hebt bepaald wat voor soort influencer goed bij jouw bedrijf past, is het tijd om na te denken over de inhoud die je wilt creëren. Dit is tenslotte wat mensen naar je merk zal brengen.

Of deze mensen loyale klanten worden, hangt af van hoe goed u met hen communiceert nadat ze uw website of uw sociale-mediapagina hebben bezocht. Kies daarom content die voor beide partijen bij de samenwerking zinvol is.

Influencers creëren content die gebruikers aantrekt op basis van de waarden en interesses van de gebruikers, terwijl bedrijven content creëren die potentiële klanten aantrekt op basis van de behoeften van de klant. Als de twee niet op elkaar aansluiten, kan dit voor verwarring zorgen die uiteindelijk niet kan worden omgezet in verkoopleads.

Ten slotte

Uiteindelijk is het essentieel dat je elk van de hier genoemde factoren in overweging neemt voordat je met een influencer gaat werken. Definieer om te beginnen uw doelen. Wat wil je aan het einde van de campagne bereiken? Gaat het om het genereren van omzet of het vergroten van de naamsbekendheid?

Zoek vervolgens de juiste influencer voor jouw campagne. Als het je lukt om de perfecte match te vinden, zal dit je niet alleen helpen om je bereik te vergroten, maar ook om je reputatie in de ogen van je doelgroep te verbeteren. Aan de andere kant, als u niet voorzichtig bent met het type influencers waarmee u wilt werken, kan de reputatie van uw bedrijf worden aangetast.

Ten slotte moet uw campagne draaien om inhoud die aansluit bij de interesses en eisen van zowel uw doelgroep als de doelgroep van de influencer waarmee u werkt.