Of u nu meer conversies wilt genereren of uw Facebook-advertentiestatistieken wilt verbeteren , hier zijn 5 manieren waarop u uw Facebook-advertenties kunt verbeteren.
Leveren de resultaten van uw Facebook-advertenties een hoge klikfrequentie (CTR) en kosten per klik (CPC) op?
De waarheid is dat er geen one-size-fits-all-aanpak is als het gaat om Facebook-advertenties . Als je moeite hebt gehad om het juiste advertentiemateriaal voor je Facebook-advertentiecampagnes te vinden, zal dit artikel je helpen je zorgen te verlichten.
Of u nu meer conversies wilt genereren of uw Facebook-advertentiestatistieken wilt verbeteren, hier zijn 5 manieren waarop u uw Facebook-advertenties kunt verbeteren.
Geef uw producten weer met behulp van carrouseladvertenties
Als u wilt dat uw producten hun eigen verhaal vertellen, kan een carrouseladvertentie de beste manier zijn. Dit type advertentiemateriaal bevat 2 tot 10 afbeeldingen of video's waarin gebruikers door meerdere producten vegen met een unieke kop, call-to-action en link naar een specifieke bestemmingspagina voor elk van uw producten. Dit advertentiemateriaal is beschikbaar voor de meeste vormen van advertentiedoelen. De enige beperkingen zijn dat het niet beschikbaar is voor de doelstelling betrokkenheid en de doelstelling videoweergaven is beperkt tot de plaatsing van Instagram-verhalen.
Als je hulp nodig hebt bij het maken van de perfecte carrouseladvertentie, vind je hier een stapsgewijze handleiding van Facebook over het maken van carrouseladvertenties - en hun eigen pagina met creatieve voorbeelden van carrouseladvertenties.
Plaatsingsspecifieke advertenties
Als je geen specifieke wijzigingen aanbrengt in een Facebook-advertentie, geeft Facebook je advertenties automatisch weer op de volgende platforms: Facebook, Instagram, Audience Network en Messenger. Wanneer u dit doet, is de kans groot dat u de zichtbaarheid van uw advertenties niet maximaliseert om een warm publiek te bereiken.
Hier zijn verschillende manieren waarop u de plaatsing van uw advertenties kunt aanpassen:
- Stories
Bij correct gebruik kan deze advertentieplaatsing zeer gunstig zijn voor uw bedrijf, vooral nu de gemiddelde aandachtsspanne is gedaald tot 8 seconden. Story-only-advertenties zijn korte video's op volledig scherm die uw boodschap meteen overbrengen. In Facebook-verhaaladvertenties is de advertentiedoelstelling beperkt tot videoweergaven, leadgeneratie, bereik, conversies, app-installaties, merkbekendheid en verkeer.
- Messenger
Een Messenger-only-advertentie is een andere plaatsingsspecifieke advertentie die uw doelmarkt een gepersonaliseerde ervaring biedt. Het is in drieën verdeeld: gesponsord bericht, Messenger-inbox of klik naar Messenger-advertentie.
Een gesponsord bericht is een advertentie die berichten stuurt naar mensen met wie je in het verleden op Messenger hebt gesproken.
Een Messenger-inbox-advertentie is een advertentie die tussen uw berichten op Messenger wordt gevonden. Zodra uw doelgroep op deze advertentie klikt, wordt er een gedetailleerde weergave van uw advertentie weergegeven die hen dichter bij de door u gekozen bestemmingspagina brengt.
Een klik naar Messenger-advertentie is een advertentie die wordt weergegeven op al uw gekozen plaatsingen en waaraan een knop 'Bericht verzenden' wordt toegevoegd als de gewenste call-to-action. Zodra uw doelgroep op deze advertentie klikt, wordt er een nieuw gesprek geopend dat begint met een automatische begroeting en een lijst met veelgestelde vragen die u heeft gemaakt.
- Test elk van de platforms afzonderlijk
Wist je dat meer dan 4,48 miljard mensen meer dan één social media-account hebben?
Niet iedereen is misschien even actief op Facebook als op Instagram en omgekeerd. Het vinden van het juiste platform waar uw publiek het meest actief is, kan enige tijd duren om te testen; het kan exclusief zijn op Instagram, Facebook, nieuwsfeed, verhalen, Messenger, zoekresultaten of in-stream video's - maar als je eenmaal de juiste plaatsingen hebt gevonden, geef je jezelf de beste kans om zichtbaarheid te krijgen bij je doelmarkt en het advertentiebudget maximaliseren.
Gebruik geen stockfoto's
Er is een groot probleem als het gaat om het gebruik van professionele stockfoto's voor uw Facebook-advertenties: uw publiek heeft ze waarschijnlijk al eerder gezien. Als je de aandacht van je publiek wilt trekken met foto's, raadt Facebook je het volgende aan :
- Laat gezichten zien van mensen die uw product gebruiken
- Zet je afbeelding niet vol met lelijke blokken tekst
- Gebruik afbeeldingen met een hoge resolutie
- Verschillende kleurenschema's testen
- Visuele consistentie behouden
Organiseer een winactie
Wie houdt er niet van een freebie? Een van de beste manieren om naamsbekendheid, bereik en betrokkenheid te vergroten, is door een weggevertje te geven. Dit type advertentie kan handig zijn om een nieuw product te promoten, oude voorraad weg te werken en contactgegevens te verzamelen.
Door een weggeefactie aan te bieden, laat je ook zien dat je vertrouwen hebt in de producten die je aanbiedt, omdat je mensen je producten laat proberen in ruil voor een aandeel, opmerking of e-mailadres.
Zorg er bij het hosten van een weggeefactie echter voor dat u duidelijk de regels van uw weggeefactie schetst om uw publiek niet te misleiden en om u te houden aan het beleid van Facebook .
Samenwerken met influencers
Zoals eerder vermeld, kan het tonen van de gezichten van mensen die uw producten gebruiken, u een betere kans geven om uw bereik, merkbekendheid en betrokkenheid te vergroten. Het enige verschil is dat je deze keer een bekend gezicht gebruikt om de beslissing van je doelgroep te beïnvloeden; bovendien bereik je een nieuw publiek dat bestaat uit de volgers van je influencer.
Als influencers uw producten promoten, bouwt u ook vertrouwen en geloofwaardigheid op voor uw merk. Zorg ervoor dat de influencer(s) die je kiest relevant zijn voor jouw niche.
Vergeet de gegevens niet
Terwijl je experimenteert met een aantal van de verschillende manieren waarop je je Facebook-advertentieadvertentiemateriaal zoals hierboven vermeld kunt verbeteren, moet je ervoor zorgen dat je relevante gegevens bijhoudt.
Afgezien van de CTR-, CPC- en ROAS-gegevens (return on ad spend), wilt u ook de volgende vaak over het hoofd geziene statistieken toevoegen bij het controleren van het succes van uw Facebook-advertenties. Ga hiervoor naar Facebook-advertentiebeheer, klik op de kolom 'Kolommen: Prestaties' in de rechterbovenhoek. Klik vervolgens op 'kolommen aanpassen' om het huidige dashboard te wijzigen en zoek naar het volgende:
- Frequentie
Dit is het nummer
keer dat uw advertenties aan dezelfde persoon werden getoond. Facebook stelt voor om uw advertentiefrequentie tussen 1 en 2 te houden , afhankelijk van uw budget en duur. Wanneer de prestaties van uw advertentie beginnen te dalen naarmate de frequentie stijgt, zou dit een goede indicator moeten zijn om uw advertentiemateriaal of doelgroep te veranderen.
- Gewenste actie
Onthoud wat je doel is voor elke Facebook-advertentiecampagne. Heb je het aantal vind-ik-leuks, weergaven van bestemmingspagina's, videoweergaven, app-installaties, enz. bereikt waar je in eerste instantie naar streefde?
- Indrukken
Dit is het aantal keren dat uw advertentie op het scherm is weergegeven. Als u weet hoeveel vertoningen uw advertentie heeft kunnen genereren, kan dit indirect de naamsbekendheid vergroten, zelfs als dit niet uw gewenste actie is.
Conclusie
Als je Facebook-advertenties niet voldoen aan wat je had verwacht, doe het dan rustig aan. Er zijn verschillende social media technieken om je Facebook advertenties te verbeteren.
Als u wilt dat uw advertenties enorme resultaten opleveren, moet u het volgende onthouden:
- Wees creatief met uw advertenties.
- Test verschillende advertentiematerialen en plaatsingen.
- Vertrouw op gegevens (CTR, CPC, ROAS, frequentie en vertoningen) om het succes van uw Facebook-advertenties te meten en om u te begeleiden bij het plannen van uw toekomstige marketingcampagnes.