Er zijn veel verschillende advocatenkantoren, die allemaal met elkaar concurreren. Dit betekent dat de marketing van een advocatenkantoor effectief en direct moet zijn, zodat het zijn concurrentie kan overtreffen.
Advocatenkantoren zijn geen liefdadigheidsinstellingen, het zijn bedrijven. Dit is iets dat vaak over het hoofd wordt gezien door hun klanten. Om ervoor te zorgen dat een advocatenkantoor het hoofd boven water houdt, moet het zijn concurrentie voorblijven en geld binnenhalen. In de sterk gedigitaliseerde wereld van vandaag moeten advocatenkantoren, zoals alle bedrijven, zichzelf op het internet [en soms offline, via billboards] en flyers].
Er zijn veel verschillende advocatenkantoren, die allemaal met elkaar concurreren. Dit betekent dat de marketing van een advocatenkantoor effectief en direct moet zijn, zodat het zijn concurrentie kan overtreffen.
In dit artikel worden enkele marketingstrategieën uitgelegd die advocaten helpen hun concurrentie voor te blijven:
Werken voor hun klanten
Een advocaat die hard werkt, voor zijn cliënten werkt en zaak na zaak wint, zal voor zichzelf een reputatie opbouwen als iemand waarop kan worden vertrouwd. Volgens een letselschadeadvocaat in Colorado werken ze hard om de rechten van hun cliënten te beschermen. Deze boodschap maken ze duidelijk op hun website en zo blijven ze de concurrentie voor. Niet alle advocaten geven genoeg om hun cliënten om dergelijke inhoud te publiceren. Als u wilt dat uw advocatenkantoor klanten krijgt, maak dan duidelijk dat u om uw klanten geeft en dat hun zaken slagen. Dit zal het doen van zaken met u stimuleren en vertrouwen opbouwen.
SEO-marketing
SEO – een afkorting voor zoekmachineoptimalisatie – is een van de meest effectieve manieren van marketing op internet. SEO verhoogt het organische verkeer van een website door het algoritme van Google te manipuleren om het [de website] op de voorpagina van Google te rangschikken. SEO-marketing is een zeer effectieve manier om de concurrentie voor te blijven. Er zijn veel manieren om uw website te optimaliseren voor SEO, van het plaatsen van inhoudsgestuurde artikelen tot het juiste formaat van afbeeldingen. Hoewel het in theorie mogelijk is om je eigen SEO te beheren, is het meestal het beste om een SEO-bureau dit voor je te laten doen.
Gastpost
Gastposten maakt meestal deel uit van SEO-marketingcampagnes, hoewel u gastposten kunt plaatsen zonder andere SEO-strategieën te implementeren. Gastpost is wanneer u inhoud op de website van iemand anders plaatst en een link in uw artikel opneemt die teruglinkt naar uw website. Wanneer u een gastpost plaatst, geeft dit u de mogelijkheid om reclame te maken voor uw expertise en mensen te laten zien hoeveel u weet. Gastposting is zeer effectief als het goed wordt gedaan. Probeer op zoveel mogelijk hooggeplaatste websites te posten, zoals Forbes en Entrepreneur.
Media reclame
Mediareclame kan op kleine schaal zeer effectief zijn. Hoewel het onpraktisch is om voor jezelf te adverteren in de reguliere media [Fox News, CNN, enz.], kun je jezelf nog steeds zeer effectief op de markt brengen door voor jezelf te adverteren via kleinere media, zoals lokale radiostations. Uzelf adverteren in de media kan veel aandacht voor uw bedrijf trekken. U kunt ook profiteren van samenwerking met andere bedrijven in uw omgeving en uzelf samen op de markt brengen. Een andere goede manier om jezelf lokaal op de markt te brengen, is door atleten en lokale beroemdheden te sponsoren. Je kunt ook voor jezelf adverteren op lokale televisie, maar houd er rekening mee dat er tegenwoordig maar heel weinig mensen daadwerkelijk televisie kijken.
Sociale media
Social media is een zeer effectieve manier om uw bedrijf te promoten, vooral als u een strafrechtadvocaat bent. De laatste jaren is er een trend dat strafrechtadvocaten 'influencers' worden en zichzelf online adverteren. Deze 'influencer-advocaten' posten over zaken die ze hebben gewonnen en leggen uit hoe ze die zaken hebben gewonnen. Ook geven ze tips en trucs aan criminelen en leggen ze uit hoe ze vervolging voor strafbare feiten kunnen voorkomen en niet gepakt kunnen worden. Hoewel dit immoreel kan zijn, is het een zeer goede manier om reclame voor jezelf te maken.
Verwijzingen
Verwijzingen zijn een geweldige manier om jezelf via mond-tot-mondreclame te promoten. Als je met klanten te maken hebt, leg ze dan uit dat je ze geld geeft of zelfs betaalt om je door te verwijzen naar vrienden. Sommige advocaten geven kortingen tot 10% aan cliënten die hen doorverwijzen. Verwijzingen zijn een geweldige manier om nieuwe klanten binnen te halen. U kunt ook e-mails sturen naar oude klanten met de vraag of ze iemand hebben die uw diensten nodig heeft. Daarnaast moet u contact houden en netwerken met andere advocaten die gespecialiseerd zijn in verschillende vakgebieden, die mensen naar u kunnen doorverwijzen als ze iemand tegenkomen die uw diensten nodig heeft.
Videomarketing
Als je toegang hebt tot streamingdiensten zoals YouTube, dan kun je jezelf daar op de markt brengen. Veel advocaten vinden dat ze zaken kunnen binnenhalen door video's te plaatsen waarin ze hun juridische expertise laten zien. Dit werkt ongeveer hetzelfde als sociale media en gastposting. Je wordt in zekere zin een influencer. Mensen zullen naar u op zoek gaan voor advies, en mensen in uw omgeving zullen naar u toe komen voor juridische vertegenwoordiging. Je kunt ook voor jezelf adverteren op YouTube, via de advertentiefunctie. Je moet hier wel voor betalen, maar het kan heel effectief zijn. Veel bedrijven gebruiken het voor gerichte marketing.
Vragen beantwoorden
Een andere manier waarop u uw expertise kunt laten zien en uw bedrijf op de markt kunt brengen, is door vragen te beantwoorden op websites zoals Reddit en Quora . Op deze websites stellen mensen dagelijks vragen over de wet. Dit geeft je de mogelijkheid om vragen te beantwoorden en aan het einde van je bericht je contactgegevens en een oproep tot actie achter te laten. Het beantwoorden van vragen kan zeer effectief zijn als u goed nadenkt over uw antwoorden. Als je domme antwoorden op vragen plaatst, zullen mensen je niet serieus nemen en geen contact met je opnemen.
Diversificatie
Als u meer klanten wilt binnenhalen, kunt u uw expertise diversifiëren. Volg enkele aanvullende cursussen en leer meer over andere rechtsgebieden. Er is veel vraag naar advocaten die gespecialiseerd zijn in meerdere vakgebieden. Het diversifiëren van uw expertise kan enige tijd duren, maar het is zeker de moeite waard. U heeft aanvullende accreditaties nodig die u kunt behalen via de bovengenoemde cursussen. Deze accreditaties versterken uw portfolio en laten u eruitzien als een krachtpatser voor klanten.
Als je de concurrentie de baas wilt blijven, moet je jezelf effectiever gaan vermarkten. Volg de richtlijnen van dit artikel en u zou daar geen probleem mee moeten hebben. Marketing hoeft niet moeilijk te zijn.