Hoe visuele inhoud productmarketing kan verbeteren

Gewoon visuals hebben zonder een plan zal niet veel doen, maar als je alles strategisch hebt uitgewerkt, kun je de gewenste resultaten behalen.

Visualisatie van elk product is de sleutel tot marketing. We geloven in wat we zien, het is waar dat als het op de juiste manier wordt gebruikt, visuele inhoud het product kan versterken dat voor zich spreekt.

Ja, natuurlijk waren er traditionele manieren om dit te doen toen SEO ging over het verkrijgen van een hogere ranking door alle tekst te gebruiken, maar nu is er iets veranderd. Nu kopen mensen alleen wat ze visualiseren en leuk vinden, of het nu een noodzaak is of niet, als je de perfecte rol kunt spelen in productmarketing, dan is het al een succes.

Statistieken tonen aan dat 65% van de mensen visuele leerlingen zijn. Als uw vraag is wat we bedoelen met visuele inhoud, volgt hier een lijst met enkele manieren waarop u uw product via visualisatie op de markt kunt brengen:

Soorten visuele inhoud

  • Afbeeldingen
  • Meme
  • Videos
  • Infografieken
  • GIF's
  • Presentaties

De kracht van visuele contentmarketing versus andere contentmarketing

We leven in het technologische tijdperk, alle tekst zonder beeld was verleden tijd. Als u nu wilt dat uw product een succes wordt in de markt, moet u het perfect visualiseren voor het publiek. U kunt een professioneel productmarketingbureau inhuren of de strategieën zelf maken om uw product op de markt te brengen.

Hier gaan we enkele vergelijkingen en factoren bespreken van het gebruik van de visuele vorm van contentmarketing met andere vormen van marketing.

Visuele inhoud komt sneller in de hersenen

Biologen hebben bewezen dat de hersenen van een mens de visuele cortex gebruiken om beelden te verwerken. Het is een minder druk en sneller deel van de hersenen dat zich afscheidt van het drukkere deel van de hersenen dat woorden verwerkt.

Beelden zijn gemakkelijker te onthouden

Het is waar dat als u op tekst gebaseerde informatie leest, u er slechts 10% tot 20% van kunt begrijpen, terwijl het percentage visuele inhoud 65% is, wat veel hoger is!

Visueel is leuk en gemakkelijk

Als u nu denkt dat het maken van visuele inhoud moeilijker is dan het schrijven van inhoud, dan heeft u misschien gelijk. Hoewel het de beginfasen zijn die misschien een beetje lastig zijn, als je het eenmaal onder de knie hebt. Het is het allemaal waard!

Zelfs als je geen ontwerper bent, kun je nog steeds geweldige visuals maken!

Makkelijk te begrijpen

Het is een feit dat beelden beter worden verwerkt door onze hersenen. Ze hebben de neiging om een ​​snellere en sterkere reactie te produceren in vergelijking met andere soorten inhoud.

Wetenschappelijk gezien hebben beelden de neiging om psychologische reacties te geven, zoals geluk, inspiratie, shock en zelfs verwarring. Dit alles leidt tot het maken van herinneringen in de hersenen

Cijfers liegen niet

Volgens studies uitgevoerd door Visual Teaching Alliance:

  1. Uw ogen kunnen verbazingwekkende 36.000 visuele berichten per uur verwerken.
  2. Maar liefst 90% van de informatie die aan de hersenen wordt doorgegeven, is visueel.
  3. Vergeleken met tekst kan een brein beelden 60.000 keer sneller verwerken dan welke tekst dan ook.

Makkelijk te delen

Omdat de inhoud gemakkelijk te begrijpen is, is deze ook gemakkelijk te delen. Hoe meer mensen uw boodschap begrijpen, hoe sneller en breder deze zich over uw publiek verspreidt.

Een van de vele redenen waarom sociale media visuele inhoud versterken, is dat het leidt tot meer betrokkenheid en meer oogappels.

Verhoogt de naamsbekendheid

Als we het nu hebben over tekstgerichte contentmarketing, dan komen daar verschillende uitdagende fasen bij kijken. Je merkmotief kan alleen via tekst worden weergegeven, maar als we het over visuals hebben, valt er genoeg te spelen.

Het bedenken van creatieve en unieke visuals kan een enorme rol spelen bij het vergroten van de naamsbekendheid waar er veel concurrentie is. Alleen als de visuals op de juiste manier worden gebruikt, kan uw product binnen de kortste keren een hit zijn.

Leadgeneratie

Visuele inhoud kan geweldig zijn als leadmagneten. Whitepapers, rapporten, e-books, enz. zijn slechts enkele manieren om dit te doen. U kunt uw leadmagneten aanvullen door er de essentiële aantrekkingskracht aan toe te voegen. Dit kan zeer nuttig zijn bij het versnellen van uw leadgeneratie.

Als je meer geïnteresseerd bent in buyer persona-onderzoek, dan is het gebruik van de juiste visuals voor leadgeneratie het beste wat je kunt doen.

Manieren om uw visuele contentmarketingstrategie te implementeren

Als we het hebben over visuele inhoud, moet u één ding in gedachten houden dat visuele inhoud alleen werkt als deze op de juiste plaats wordt gebruikt.

Iets eenvoudigs doen als het toevoegen van een gewone foto aan uw banners/posts heeft geen zin. Het moet interessanter en aantrekkelijker zijn. Hier zijn een aantal manieren die u daarbij kunnen helpen.

Heb een kenmerkende afbeelding

Probeer altijd een afbeelding aan het begin van de blogpost te hebben. Iets relevants en opvallends zal het werk gewoon voor u doen. Dezelfde afbeelding moet later in de post worden gebruikt, omdat deze beelden de aandacht trekken en betrokkenheid stimuleren.

Een ding om in gedachten te houden is dat deze afbeeldingen moeten worden gebruikt met woorden die mensen laten weten waar de post echt over gaat.

Dus wanneer u een afbeelding toevoegt, zorg er dan voor dat er enkele opvallende tekens rond de afbeelding staan, want dat bepaalt of ze deze willen lezen of niet.

Gebruik van verschillende soorten visuals

Als we het nu hebben over visuals, wordt algemeen aangenomen dat afbeeldingen de enige manier zijn om te visualiseren. Hoewel het een feit is dat er andere manieren zijn om visuele inhoud toe te voegen en dankzij technologische vooruitgang kun je ze gemakkelijk gebruiken. Enkele van de trending vormen van visualisatie zijn:

  • 3D-kaarten en grafieken
  • stockfoto's
  • Op maat gemaakte afbeeldingen
  • Infografieken
  • tekenfilms
  • Memes

Als je creatief genoeg bent, kun je nu naar de lucht schieten. Hoewel het mixen van deze verschillende vormen van visuele inhoud een manier is om dit te doen, kun je er altijd creatiever mee worden.

Naast dit alles kan het gebruik van visuals ervoor zorgen dat de website er geüpdatet uitziet zonder veel werk te verzetten.

Conclusie

Tijd en statistieken hebben beide bewezen dat productmarketing, als het goed wordt gedaan met visuals , veel potentieel heeft. Gewoon visuals hebben zonder een plan zal niet veel doen, maar als je alles strategisch hebt uitgewerkt, kun je de gewenste resultaten behalen.