4 dingen die u moet weten over het optimaliseren van conversieratio's

Door analyses en relevante tools te gebruiken, kunt u de websitegebieden met het meeste verkeer vinden en de reden waarom gebruikers interactie hebben. 

Naast het krijgen van nieuwe bezoekers naar uw website, is het van cruciaal belang om bestaande gebruikers te beïnvloeden om verkopen te maken en de best mogelijke resultaten te behalen. Het wordt gemakkelijk om het meeste uit uw bestaande gebruikersbestand te halen wanneer de juiste strategieën voor het optimaliseren van de conversieratio worden geïmplementeerd.

Simpel gezegd, conversieratio-optimalisatie is het proces waarbij u de juiste set tools op uw website gebruikt om gebruikers aan te moedigen actie te ondernemen. In dit artikel gaan we dieper in op de gebieden voor het implementeren van conversieratio-optimalisatie, beschikbare strategieën, stappen om dit proces te implementeren en de elementen die deel uitmaken van conversieratio-optimalisatie. Zonder verder oponthoud, laten we beginnen.

1. Aan de slag

Voordat je aan een optimalisatiestrategie gaat werken, is het noodzakelijk om de elementen te categoriseren op basis van belangrijkheid. Een PIE-raamwerk wordt gebruikt om te achterhalen welke strategieën de moeite waard zijn en impact kunnen hebben. Het potentiële belang en gemakskader (PIE) is misschien geen perfecte oplossing, maar het biedt wel een gemeenschappelijke basis voor teams om aan te werken.

Er zijn een overvloed aan verschillende strategieën die worden toegepast om de conversieratio's te verbeteren. Resultaten behalen wordt echter bijna onmogelijk als u niet duidelijk bent over de aspecten die verkeer naar uw website leiden. U kunt tools zoals heatmaps, analyses, gebruikerstesttools en klanttevredenheidstools gebruiken om uw conversies te optimaliseren. Neem daarom de tijd en experimenteer met verschillende strategieën, tools en trucs voordat je de juiste kiest.

2. Basiselementen van optimalisatie van de conversieratio

Iedereen kan een significante verhoging van de conversieratio's bereiken als de volgende elementen voldoende worden geoptimaliseerd:

Bestemmingspagina

Werken aan het maken van een strategie voor het optimaliseren van de bestemmingspagina is de eerste stap die moet worden uitgevoerd. Het optimaliseren van uw bestemmingspagina kan zo simpel zijn als het toevoegen van een paar afbeeldingen of het wijzigen van het kleurenschema.

Eenvoudige navigatie

Het verkeer en de conversiepercentages dalen drastisch als de gebruiker het moeilijk vindt om relevante informatie op te zoeken. Door de gebruiker naar zijn antwoord te navigeren, worden niet alleen de conversies verbeterd, maar wordt ook een betrouwbare merkreputatie opgebouwd.

Website kopie

Naast het werken aan het visuele aspect van een project, is het noodzakelijk om een ​​boeiende en informatieve websitetekst te schrijven. Het doel van het werken aan een kopie is om nieuwe klanten aan te trekken met een boeiende stijl, zinvolle informatie en een oproep tot actie die omzet in verkoop.

Laad tijd

Uw bedrijfswebsite moet up-to-date, responsief en gebruiksvriendelijk zijn. De laadtijd van een pagina mag niet meer dan 2 seconden zijn. Lage snelheid is de snelste manier om potentiële klanten af ​​te schrikken.

Eenvoudige formulieren

Het verzamelen van gebruikersinformatie via formulieren is een noodzakelijk onderdeel van het maken van verkoop. Het formulier dat u aan de klant presenteert, moet beknopt zijn. Het vragen om te veel informatie kan ertoe leiden dat de gebruiker de pagina die hij bezoekt, verlaat.

3. Belang van optimalisatie van de conversieratio

Het ontvangen van veel gebruikersverkeer betekent niet dat uw conversieratio zal stijgen. De meeste richten zich op het genereren van meer verkeer, terwijl ze negeren hoe CRO zeer gunstig kan zijn voor hun bedrijf. Om u een duidelijk beeld te geven, volgen hier enkele redenen om conversiestrategieën te implementeren.

  • Het UX-ontwerp van uw website kan een bedrijf maken of breken. Gebruik altijd een eenvoudig maar boeiend UX-ontwerp dat gemakkelijk de conversieratio's kan verhogen en het gebruikersbestand vele malen kan uitbreiden.
  • Het gebruik van conversiestrategieën heeft geen invloed op de marketingkosten en verlaagt zelfs de acquisitiekosten van klanten.
  • Door strategieën voor het optimaliseren van de conversieratio te implementeren, kan uw bedrijf uitbreiden en krijgt u meer groeimogelijkheden.

4. Strategieën voor optimalisatie van de conversieratio

Hier zijn enkele technieken voor conversiemarketing waarmee u vertrouwd moet raken voordat u er een implementeert:

CTA's in blogs

Deze overtuigen de gebruiker om actie te ondernemen door ankertekst-CTA's toe te voegen aan de blogs. Het gebruik van op tekst gebaseerde CTA 's om de conversieratio's te verhogen, is een bewezen strategie om te implementeren.

Leadstromen

Leadflows kunnen worden toegevoegd om de gebruikers om te zetten in sales. Deze pop-ups worden gebruikt om de gebruiker promotionele verkopen, kortingen of zelfs gratis abonnementen op de website aan te bieden.

Bestemmingspagina optimaliseren

Het is de bestemmingspagina waar gebruikers het grootste deel van hun tijd zullen doorbrengen. Er kunnen A/B-tests worden uitgevoerd om erachter te komen welk type inhoud en ontwerp uw gebruikers zullen aanspreken.

Klantenservice bieden

U kunt klantenondersteuning bieden om ze om te zetten in gekwalificeerde marketingleads. De conversieratio's zijn echter ook afhankelijk van het product of de dienst die u verkoopt.

Werkstroomautomatisering

Geautomatiseerde marketingsoftware kan worden gebruikt om de communicatie en samenwerking tussen collega's en verkopers te verbeteren.

Live chat

Bied, indien mogelijk, 24 uur per dag klantenondersteuning via livechat. Gebruikers kunnen gemakkelijk in realtime hulp zoeken als ze een probleem tegenkomen of begeleiding nodig hebben tijdens het navigeren op de site.

Blogberichten optimaliseren

Probeer altijd bloginhoud te publiceren die tegemoet komt aan de zorgen van de gebruikers. Zonder informatieve inhoud kan het moeilijk worden om websiteverkeer te beperken. De beste manier om blogposts te verbeteren, is door middel van zoekmachineoptimalisatie. U kunt de inhoud zelf SEO optimaliseren of de diensten van professionele marketingspecialisten inschakelen om de best mogelijke resultaten te krijgen.

Gebruikers opnieuw targeten

Het is mogelijk dat na verloop van tijd het aantal bestaande gebruikers afneemt, wat resulteert in een lagere conversieratio. Om dit probleem op te lossen, richten specialisten op het gebied van conversiepercentages zich opnieuw op gebruikers op andere sociale-mediaplatforms. Bij retargeting worden advertenties gebruikt die aan potentiële gebruikers worden weergegeven, wat leidt tot de best converterende webpagina's.

Er zijn veel bewezen strategieën, tools en trucs bekend om de conversieratio's te verbeteren. Om de conversieratio's maximaal te verbeteren, is het echter essentieel om uw doelgroep en hun behoeften te begrijpen. Neem de tijd en denk vanuit het perspectief van de klant om de gebieden te vinden die moeten worden aangepakt.

Door analyses en relevante tools te gebruiken, kunt u de websitegebieden met het meeste verkeer vinden en de reden waarom gebruikers interactie hebben. Met deze informatie kan verder getest worden, waardoor de resultaten verder verfijnd worden. Raadpleeg de informatie in deze gids over het optimaliseren van conversieratio's om uw verkoop te stimuleren, het aantal gebruikers te vergroten en, belangrijker nog, het meeste uit deze zeer competitieve markt te halen.