Hoe schrijf je een pakkende kop voor blogberichten

Als je van plan bent een pakkende kop voor een blogpost te bedenken, moet het een scriptieverklaring of een laatste nieuwsregel zijn die zal inspireren of een sterke oproep tot actie zal geven. Word, voordat je begint, geen slachtoffer van een groot probleem dat anno 2022 nog steeds bestaat: als je op een pakkende kop van een blogpost klikt, vind je niet de daadwerkelijke informatie die in het artikel zelf wordt genoemd! 

Misleid uw blogbezoekers niet en blijf eerlijk terwijl u uw bewoordingen duidelijk houdt. Hoewel een element van shock uw blog meer bezoekers kan opleveren, is het niet de juiste manier om te handelen tegen de ethiek van bloggen. Houd dingen altijd relevant terwijl je schrijft!

Tips voor het schrijven van een pakkende kop van een blogberichtseo

Het maken van een pakkende kop is om vele redenen belangrijk. Het zal u helpen meer lezers naar uw site te trekken, het artikel te openen en het daadwerkelijk te lezen. Maar het is beter om geen clickbait-koppen te gebruiken, omdat deze de verkeerde bezoekers kunnen trekken en uw algoritme in Google kunnen verknoeien. Hier zijn enkele tips die u zullen helpen om een ​​goede rubriek te bedenken.

Definieer de koppen die u leuk vindt

We hebben allemaal een andere visie als het gaat om een ​​"catchy blogpost-kop", daarom moet je de doelmarkt een beetje verkennen. Op deze manier kunt u identificeren wat populair is en de bevindingen vergelijken met uw bestaande ideeën. Definieer de dingen die u inspireren en maak een lijst van de geweldige koppen die u elders kunt zien. De voorbeelden kunnen beroemde blogartikelen zijn die bovenaan de zoekresultaten verschijnen of de koppen die u op het tv-scherm hebt gezien. Zodra je ongeveer tien verschillende blogtitels hebt die je leuk vindt, zoek dan naar overeenkomsten en kijk welke elementen je motiveren!

Begin met diepgaand zoekwoordonderzoek

Helaas kun je niet rondkomen zonder minimaal een uur relevant SEO-werk . Terwijl u aan de kop van uw blogpost werkt, analyseert u eerst uw artikel en gaat u verder met diepgaand zoekwoordonderzoek. Terwijl u brainstormt over de ideeën, moet u niet vergeten dat het niet nodig is om een ​​lijst met zoekwoorden te maken die onleesbaar worden, maar gebruik ze verstandig om een ​​weerspiegeling van uw onderwerp te maken met de elementen die populair zijn bij de crawlers van zoekmachines. U kunt de basistools van Google gebruiken. Vermijd de woorden als "beste", "uitstekend" en "top", omdat deze in de meeste gevallen uw zoekresultaten niet zullen verbeteren!

Gebruik meerdere titelkoppen voor blogs

Wanneer je een complexe blogstructuur hebt, is het mogelijk om meerdere blogtitelkoppen te bedenken. U kunt dit implementeren door naar meer dan één H1-header te gaan of door complexe zinnen te gebruiken met een primaire of secundaire sectie. Vergelijk “ Een goede kop van een blogpost ” met “ Een goede blogpost: hoe maak je je kop excellent? “. De structuur van beide zinnen moet afhangen van uw onderwerp en de doelgroep. Als je niet zeker weet hoe je dit moet doen, kijk dan op deze gratis essaywebsites voor extra begeleiding en uiteindelijk om succes te behalen. Naarmate u meer voorbeelden ziet, zult u zich zekerder voelen!

Word niet overdreven commercieel

Een van de meest voor de hand liggende uitdagingen waarmee u als blogger te maken kunt krijgen, is het risico om overdreven commercieel te worden als u reclame maakt voor uw diensten of de neiging heeft om de sponsors te plezieren. Stel je wendt je tot influencers op Instagram of celebrities op Facebook. In dat geval is het gemakkelijk te zien dat de blogposts je herinneren aan de lege tijdschriften die weinig tot geen bruikbare informatie tussen de advertenties bevatten. Als je de koppen van je blogpost pakkend wilt houden, geef dan relevante informatie en gebruik advertenties alleen wanneer en waar het geschikt is.

Houd uw titeltoon specifiek

Deze schrijftruc komt uit de wereld van academisch schrijven, waar je argumentatieve, reflectieve, vergelijkende, kritische en vele andere soorten essays kunt tegenkomen. Denk na over wat je blogpost probeert te bereiken. Als je een sterk argument maakt, houd je toon dan argumentatief. Als je bijvoorbeeld iets wilt beschrijven, houd dan de titel van je blog beschrijvend door het doel van het bericht uit te leggen, en vergeet niet een breed en divers vocabulaire te gebruiken.

Statistische methoden gebruiken

Een andere handige methode om een ​​pakkende blogpost te maken, is het gebruik van statistieken en cijfers. Het is een van de meest populaire oplossingen, maar statistiek gebruiken werkt altijd. U kunt het hebben over " 9 manieren om een ​​gezonde kipsalade te bereiden " of vermelden dat " 87% van de studenten een koffieverslaving heeft ". Als er statistische informatie is, voelen mensen zich natuurlijk geïnspireerd om erachter te komen wat deze negen recepten zijn of hoe 13% van de studenten het zonder koffie weet te overleven! Grappen terzijde, bedenk hoe je cijfers en inspirerende informatie toevoegt om het informatieve bestanddeel een boost te geven!

Implementeer emotioneel schrijven

Als je creatief wilt worden en een pakkende blogpost wilt ontwikkelen, moet je verschillende literaire middelen gebruiken , zoals metaforen, allegorieën en sterke emoties. Als je te maken hebt met een blogbericht over milieuwetenschap of als je het hebt over het goede doel voor autistische kinderen, denk er dan eens over na waarom het je raakt. Evenzo kun je, wanneer je met een onderwijsprobleem wordt geconfronteerd, voorbeelden van blogtitels gebruiken zoals " Iedereen heeft recht op onderwijs, zelfs als ze op afstand wonen " of " Vrouwen in India leven sinds hun geboorte in angst of waarom we de jongeren zouden moeten opvoeden ." Je kunt je titel altijd verlengen als het een emotie vastlegt, maar vergeet niet om het niet te overdrijven!

Proeflees je blogpost

Deze kleine psychologische truc zal de kers op de spreekwoordelijke taart zijn, want leesbaarheid is de sleutel tot succes! Wanneer je de inhoud van je blog controleert door hem gewoon door te lezen, is dat onvoldoende omdat je ogen en hersenen wennen aan wat je hebt gemaakt. Als je ervoor kiest om je blogpost hardop te proeflezen en te bewerken, worden je oren een deel van de vergelijking, omdat je kunt horen hoe je schrijven klinkt en de leesbaarheid vanuit een andere hoek kunt beoordelen. Omdat je altijd begint met de kop van een blogpost, zie je meteen of er iets mis is en kun je het meteen corrigeren! Probeer het eens, en bedank me later!