Tips voor het verbeteren van uw eCommerce-website

Wanneer u probeert uw eCommerce-website te verbeteren, is het belangrijk ervoor te zorgen dat u zich richt op de gebruikerservaring.

eCommerce is een bloeiende industrie en als u concurrerend wilt blijven, moet u ervoor zorgen dat uw eCommerce-website in orde is. Hier zijn enkele tips voor het verbeteren van uw eCommerce-website: maak deze mobielvriendelijk, gebruik boeiende afbeeldingen, optimaliseer uw afrekenproces, bied klantenondersteuning en meer. Door deze tips te volgen, kunt u ervoor zorgen dat uw eCommerce-website gebruiksvriendelijk en efficiënt is.

1. Focus op gebruikerservaring

Wanneer u probeert uw eCommerce-website te verbeteren, is het belangrijk ervoor te zorgen dat u zich richt op de gebruikerservaring. De gebruikerservaring, of UX, is een belangrijk onderdeel van elk bedrijf. Het is de manier waarop een persoon zich voelt bij het gebruik van uw product of dienst. Een goede UX kan iemand het gevoel geven dat hij de touwtjes in handen heeft en ervoor zorgen dat ze terugkomen voor meer. Een geweldige manier om de gebruikerservaring te verbeteren, is door uw eCommerce-site te versnellen . Omgekeerd, als het niet goed wordt gedaan, zullen mensen gefrustreerd raken en uiteindelijk je site verlaten (of erger: nooit meer bezoeken). Het verbeteren van de gebruikerservaring op uw e-commerce website betekent dat u rekening moet houden met alle aspecten: van wat er gebeurt zodra iemand op uw startpagina belandt tot hoe gemakkelijk het voor hen is om een ​​aankoop te doen.

2. Maak het mobielvriendelijk

Tegenwoordig winkelen meer klanten online dan ooit tevoren, en onderzoeken tonen aan dat ongeveer de helft van alle klanten een mobiele site zal verlaten als deze niet is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. Als uw eCommerce-website niet mobielvriendelijk is, moet u ervoor zorgen dat u uw website bijwerkt zodat de meeste of alle inhoud zichtbaar is op een mobiel platform.

Ontwikkeling van mobiele apps

Als u uw online verkoop serieus wilt stimuleren, moet u ervoor zorgen dat de meeste of al uw inhoud zichtbaar is op een mobiel platform. Als u al een eCommerce-website heeft en deze niet is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten , raden we u aan om de ontwikkeling van mobiele apps te overwegen bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in het maken van apps en het helpen van bedrijven om hun publiek uit te breiden.

3. Gebruik boeiende beelden

Afbeeldingen zijn cruciaal als het gaat om het betrekken van uw publiek en u wilt ervoor zorgen dat u afbeeldingen van hoge kwaliteit op uw eCommerce-website opneemt. U kunt door gebruikers gegenereerde foto's van sociale-mediawebsites, zoals Instagram of Pinterest, gebruiken of zelf productfotografie maken. Bovendien kunnen video's de betrokkenheid bij klanten helpen vergroten door nieuwe producten te laten zien of door tutorials te geven over het effectieve gebruik van het product. Probeer indien mogelijk video's te gebruiken met echte mensen in plaats van tekstinstructies of animaties. Tot slot zijn infographics een andere geweldige manier om informatie snel en aantrekkelijk te delen met uw publiek. Overweeg bij het schrijven van blogposts voor uw eCommerce-website een infographic op te nemen om de tekst op te splitsen en uw blog te laten opvallen tussen de rest.

4. Optimaliseer uw afrekenproces

Een van de belangrijkste aspecten van een eCommerce-website is hoe snel een klant een product of dienst kan kopen, dus u moet ervoor zorgen dat uw afrekenproces zo snel en pijnloos mogelijk verloopt. Zorg ervoor dat verzendinformatie direct beschikbaar is op alle productpagina's en probeer financieringsopties op te nemen als dit zinvol is voor uw bedrijfsmodel. Als klanten te veel persoonlijke informatie moeten invoeren tijdens het afrekenproces, kunnen ze worden afgeschrikt door hun eerste aankoop bij u te doen. Onthoud ten slotte dat snelheid belangrijk is op een eCommerce-website. Volgens Forrester Research verlaat 50% van de mensen hun online winkelwagentje als het langer dan 3 seconden duurt om de site te laden.

5. Bied klantenondersteuning aan

Ten slotte is een van de belangrijkste aspecten van het runnen van een eCommerce-website het bieden van klantenondersteuning wanneer klanten vragen of problemen hebben over uw producten of diensten. Als u uw online verkoop wilt verbeteren, moet u ervoor zorgen dat uw eCommerce-website een geweldige klantenservice biedt. Enkele manieren waarop u dit kunt doen, zijn het aanbieden van een telefoonnummer, e-mailadres, FAQ-sectie en livechat op alle productpagina's, zodat klanten onmiddellijk contact met u kunnen opnemen als ze vragen hebben voordat ze een aankoop doen. U moet ook verschillende methoden aanbieden om contact op te nemen met de klantenondersteuning voor het geval klanten moeite hebben om hun voorkeursmethode te vinden.

6. Activiteit meten en wijzigingen bijhouden

Een van de beste manieren om te zien hoe mensen omgaan met uw website, is door activiteit te meten en statistieken van mobiele apps bij te houden. Met Google Analytics kunt u meer te weten komen over uw doelgroep door gebruikersgedrag te analyseren, zoals waar ze vandaan komen, welke zoektermen zijn gebruikt om u te vinden, de apparaten die ze gebruiken om toegang te krijgen tot uw eCommerce-website, biografische informatie, enz. Met deze informatie kunt u om te begrijpen wie mogelijk geïnteresseerd is in aankopen op uw site voordat marketinginspanningen in dat demografische of doelgroepsegment worden gestopt. Door al deze gegevens correct bij te houden, kunt u de UX op uw website verbeteren op basis van wat uw gebruikers willen en wat beter voor hen is dan alle anderen.

7. Verbind het met sociale media

Zodra u uw website heeft ingesteld, moet u deze verbinden met sociale media. U kunt dit doen door een knop 'delen' op elk van uw productpagina's of blogberichten te gebruiken. Door via social media interessante content met je publiek te delen , kun je meer bezoekers binnenhalen die mogelijk geïnteresseerd zijn in het kopen van producten van jou.

Sociale media vergroten de zichtbaarheid van de website

U kunt ook sociale media gebruiken om de zichtbaarheid van uw website te vergroten. U kunt dit doen door uw e-commercebedrijf te promoten op Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, enz., zodat mensen uw bedrijf eerder zullen vinden wanneer ze zoeken naar producten die verband houden met wat u verkoopt. Wanneer u berichten plaatst of tweet over producten of diensten die u aanbiedt, moet u ervoor zorgen dat u afbeeldingen opneemt, zodat gebruikers een visuele weergave van het product hebben. Dit zal hen helpen bepalen of het iets waard is om te kopen. Probeer indien mogelijk video's te gebruiken met echte mensen in plaats van tekstinstructies of animaties.

Zorg ervoor dat uw site mobielvriendelijk is, gebruik boeiende beelden, optimaliseer uw afrekenproces en bied klantenondersteuning. Door een activiteit te meten en veranderingen op uw eCommerce-website bij te houden, deze te verbinden met sociale media en de UX op uw site te optimaliseren, kunt u ervoor zorgen dat klanten een goede ervaring hebben op uw eCommerce-website.