Door aandacht te besteden aan kleine details, kunt u uw productafbeeldingen naar een hoger niveau tillen. Neem de tijd om foto's van professionele kwaliteit te maken die uw merk en uw producten onder de aandacht brengen en u zult na verloop van tijd een positieve reputatie verwerven.
U weet al dat productafbeeldingen helpen uw goederen te verkopen en consumenten de voordelen laten zien van het kopen bij u. Wist u ook dat u uw productafbeeldingen kunt gebruiken om de naamsbekendheid te vergroten? Consistentie is de sleutel, maar er zijn veel andere dingen die u kunt doen.
Volgens Bynder's meest recente State of Marketing-rapport gelooft 59% van de marketeers dat het genereren van meer creatieve output en digitale inhoud de sleutel tot succes is. Je kunt echter niet zomaar dingen zomaar overhoop gooien. Het is van vitaal belang dat u een levensvatbaar plan voor merkbekendheid maakt en vasthoudt .
Als het gaat om uw productafbeeldingen, zijn er enkele specifieke dingen waarop u zich moet concentreren voor succes.
1. Zoek naar professionele kwaliteit
Uw foto's moeten professioneel zijn met een scherpe resolutie en de juiste belichting. Voedselfotografie heeft bijvoorbeeld veel verschillende elementen, zoals manieren om voedsel er vers, glanzend of stomend heet uit te laten zien.
Besteed aandacht aan de soorten afbeeldingen die uw concurrenten gebruiken. Hoe kun je je spel opvoeren? Als uw productfoto's eruitzien als een 12-jarige fotograaf die ze in de woonkamer van het gezin heeft gemaakt, dan is het tijd om meer in uw inhoud te investeren.
Idealiter zijn afbeeldingen specifiek voor uw merk en producten. Als u stockfoto's moet gebruiken, zoek dan afbeeldingen van hoge kwaliteit met voldoende relevantie om in uw inhoud te passen. Bij fotografie krijg je vaak waar je voor betaalt. Je hebt één kans om visueel een goede eerste indruk te maken.
Polywood gebruikt prachtige afbeeldingen waarop haar stoelen in verschillende settings te zien zijn. Omdat ze gespecialiseerd zijn in onderhoudsarme buitengevels, tonen de foto's locaties waar mensen het meubilair zouden kunnen gebruiken. Het merk gebruikt een mix van geïsoleerde producten op een witte achtergrond met geënsceneerde foto's die laten zien hoe hun buitenstukken eruitzien op een terras of rond een vuurplaats.
2. Gebruik meerdere foto's
Consumenten willen niet slechts één afbeelding van uw product. Ze kunnen het niet persoonlijk aanraken, dus ze willen alle verschillende kanten of een 360-graden video zien. Ze willen zien hoe het item er van een afstand en van dichtbij uitziet.
Gebruik ook foto's voor verschillende versies van hetzelfde product, zoals verschillende kleuren of maten. Zorg ervoor dat alles dat meer dan één maat aanbiedt, vergelijkbaar is met items om de fotoschaal te geven.
Bedenk wat u als consument graag zou willen weten. Kun je de kenmerken laten zien door middel van een afbeelding? Als een foto niet werkt, ga dan naar video om uw producten en hun werking te laten zien.
3. Gebruiken als referentie
U kunt productafbeeldingen ook gebruiken als verwijzing naar andere delen van uw site. Als u add-ons voor een product verkoopt, gebruik dan een afbeelding van dat item om gebruikers naar de juiste productpagina's te leiden. De afbeelding wordt een pictogram voor uw categorieën.
Advantage Outfitters gebruikt voertuigtypes om hun klanten te helpen bij het winkelen voor accessoires "per voertuig". Ze noemen enkele van de meest populaire werkvoertuigen, zoals de Sprinter, ProMaster, Nissan NV of Metris. De visuele cue helpt gebruikers snel te bepalen waar ze heen moeten op de winkelsite.
4. Vind de juiste hoeken
Net zoals mensen verschillende afbeeldingen van hetzelfde product willen zien, willen ze het ook vanuit verschillende hoeken bekijken. Uw website moet de ogen, handen en oren van de consument worden. Laat het van boven, van onder en van alle kanten zien.
Verschillende producten kunnen verschillende looks vereisen, dus bedenk vanuit welke hoeken je het item zou willen bekijken als je het niet persoonlijk zou kunnen zien. Als je nog steeds niet zeker bent, praat dan met een professionele fotograaf om inzicht te krijgen.
5. Zoek consistentie
Uw productafbeeldingen moeten een consistente uitstraling voor uw merk bieden. Heb je een persoonlijkheid en zie je die terug in je foto's? Als je een shot van Urban Outfitters ziet, herken je meteen hun stijl. Op dezelfde manier houdt Coach de zaken eenvoudig en elegant, en maakt zo een statement over hun merk.
U kunt een bepaald type instelling, grootte of kleuren in uw afbeeldingen gebruiken. Denk na over de boodschap die je wilt overbrengen en houd je eraan om een verhaal te vertellen met je visuals.
Tara Lane plakt met een eenvoudige, transparante achtergrond, waardoor de volledige focus op hun producten ligt. Het consistente uiterlijk komt ook overeen met de afbeeldingsgrootte en -hoek, waardoor de gebruiker de kans krijgt om in één oogopslag te vergelijken.
6. Bestandsgrootte verkleinen
Hoewel veel van uw beeldverbetering gericht kan zijn op het uiterlijk van uw foto's, moet u ook rekening houden met de bestandsgrootte. Productvisuals op het web moeten snel laden, wat betekent dat je een balans moet vinden tussen hoge resolutie en laadtijden.
Zoek naar manieren om afbeeldingen te comprimeren zonder kwaliteitsverlies.
7. Zoomen toestaan
Mensen willen inzoomen op specifieke elementen van uw productimago. Sta gebruikers toe om op een afbeelding te klikken om deze te verbeteren en naar verschillende secties te gaan. Je hebt deze functie waarschijnlijk gezien bij grote digitale retailers zoals Amazon en Target.
Fat Brain Toys biedt de mogelijkheid om vanuit verschillende hoeken naar een product te kijken en op het plusteken te klikken om iets in te zoomen. Dit geeft de shopper een kans om verschillende aspecten van het product te overwegen en hoe het kan werken voor de ontvanger van het cadeau.
8. Gebruik Alt om een verbinding te maken
Je afbeeldingen moeten altijd beschrijvingen en alt-tags hebben. Degenen die slechtziend zijn, zullen uw aandacht voor detail waarderen en u krijgt de kans om uw merkbekendheid te vergroten met uw toon en bewoording. Combineer sleutelwerken waar uw bedrijf voor moet rangschikken.
Misschien wilt u ook een logo of watermerk aan uw afbeeldingen toevoegen als een verdere branding-tactiek. Pas echter op dat watermerken de afbeelding niet overnemen, omdat u de nadruk wilt leggen op het item dat u wilt verkopen.
Breng het naar een hoger niveau
Door aandacht te besteden aan kleine details, kunt u uw productafbeeldingen naar een hoger niveau tillen. U wilt de naamsbekendheid vergroten, maar alleen op een positieve manier. Neem de tijd om foto's van professionele kwaliteit te maken die uw merk en uw producten onder de aandacht brengen en u zult na verloop van tijd een positieve reputatie verwerven.