11 eenvoudige geheimen om uw e-mail en sociale automatisering te verbeteren

Er zijn veel tips en trucs die nuttig kunnen zijn voor e-mailmarketeers. Wanneer deze tips en trucs worden geïmplementeerd in e-mailmarketingcampagnes, zullen marketeers de betrokkenheid en conversiepercentages verhogen.

Sinds de pandemie zijn veel bedrijven overgestapt naar de online wereld en voeren ze de meeste van hun activiteiten digitaal uit. Een van deze activiteiten is marketing. Belangrijk is dat veel bedrijven zijn begonnen met het implementeren van e-mailmarketing in hun marketingcampagnes.

Het implementeren van effectieve e-mailmarketingcampagnes is cruciaal voor de meeste bedrijven. 'Effectief' betekent hoge conversiepercentages behalen voor e-mailbereiken. Het creëren van een geweldige e-mailmarketingcampagne kan de naamsbekendheid vergroten, klanten winnen en uw omzet verhogen.

Dit artikel geeft tips en geheimen die e-mailmarketeers kunnen gebruiken om hun e-mailbereik te verbeteren en effectieve e-mailmarketingcampagnes te maken.

11 eenvoudige geheimen voor e-mailmarketingcampagnes

  1. Maak het aanmeldingsproces gemakkelijk voor klanten
  2. Weet wat de beste tijd is om te bereiken via e-mailmarketing
  3. Automatische e-mails opnemen
  4. A/B-test de inhoud van de e-mail
  5. Schrijf boeiende onderwerpregels
  6. Voeg een e-mailsjabloon toe die van toepassing is op elk digitaal apparaat
  7. Houd statistieken en conversiepercentages bij
  8. Combineer social media marketing met e-mails
  9. Doorloop de lijst met e-mailabonnementen regelmatig
  10. Kom ter zake
  11. Voorkom dat je in de spamfolder terecht komt

1. Maak het aanmeldingsproces gemakkelijk voor abonnees

Veel mensen vinden het misschien moeilijk om het aanmeldingsproces te doorgronden om abonnee te worden van de nieuwsbrieven en updates van een bedrijf.

Als ze met deze moeilijkheid worden geconfronteerd, zullen veel mensen het gewoon opgeven. Dit zal leiden tot een afname van het aantal langetermijnklanten dat uw bedrijf heeft, omdat ze niet zullen blijven hangen en loyale klanten van uw bedrijf worden. Bovendien betekent het dat nieuwe abonnees minder snel lid worden.

Maak het aanmeldingsproces zo eenvoudig mogelijk om het vermogen van uw bedrijf te vergroten om loyale klanten te werven die uw e-mails voor outreach zullen bekijken en een aankoop zullen doen.

Een tip om het aanmeldingsproces gemakkelijker te maken

Probeer een creatieve call-to-action (CTA)-knop op te nemen om de aandacht van klanten te trekken.

2. Weet wat de beste tijd is om te bereiken via e-mailmarketing

Als het gaat om e-mailmarketing, moeten marketeers de beste tijd vinden om e-mails te verzenden om de hoogste open- en betrokkenheidspercentages te krijgen. Het uitzoeken van de beste tijd om een ​​e-mailmarketingcampagne te verzenden, kan de effectiviteit ervan vergroten als het gaat om e-mailmarketing.

E-mailbereiken worden wereldwijd verzonden en het kan zijn dat een segment van de klanten van een bedrijf op specifieke uren hogere betrokkenheidspercentages heeft vanwege een tijdzoneverschil.

Het is niet logisch dat marketeers 24/7 actief zijn om op het meest wenselijke uur e-mails naar elk segment te sturen. Marketeers kunnen beginnen met het implementeren van sociale automatisering in hun marketingcampagnes om dit probleem op te lossen.

Wat is sociale automatisering?

Sinds bedrijven begonnen over te stappen naar de online wereld, hebben veel softwarebedrijven een manier bedacht om deze bedrijven te helpen en hun werk gemakkelijker te maken.

Een van deze methoden is automatisering, waarmee mensen berichten kunnen plannen, e-mails kunnen verzenden wanneer een hoge open ratio waarschijnlijker is, en vele andere functies die geen menselijke tussenkomst vereisen.

Hoe implementeer je sociale automatisering in e-mailmarketingcampagnes?

Nadat je op basis van je doelgroepen en segmenten hebt bedacht wat het beste tijdstip is om een ​​e  -mail te versturen, kun je e-mails plannen om later te verzenden . U kunt dit heel gemakkelijk doen met de innovatieve functie voor geoptimaliseerde planning van ontvangers van Mailbutler, die u vertelt wanneer de beste tijd is om uw ontvanger te bereiken.

Door een e-mail te plannen om later te verzenden, kunnen marketeers hun conversie- en betrokkenheidspercentages verhogen, omdat ze e-mails naar elk segment kunnen sturen op basis van hun locaties en actieve uren.

Om een ​​effectieve e-mailmarketingcampagne te hebben, moeten marketeers het juiste moment vinden om een ​​e-mail te verzenden en op basis van die informatie een e-mail plannen om later te verzenden.

Dus het zal op de lange termijn de moeite waard zijn om wat tijd en moeite te steken in het onderzoeksproces om te bepalen wat de beste tijd is om e-mails te verzenden.

3. Inclusief automatische e-mails

Zoals hierboven vermeld, kunnen e-mailmarketeers niet 24/7 actief zijn om e-mails naar hun abonnees te sturen. Het schrijven van e-mails die automatisch naar abonnees worden verzonden, is een techniek die elke marketeer zou moeten implementeren.

Wanneer een nieuwe klant zich bijvoorbeeld aanmeldt voor het ontvangen van nieuwsbrieven en updates van een bedrijf, verwachten ze een welkomstmail te ontvangen. E-mailmarketeers kunnen automatische e-mails instellen die worden verzonden wanneer iemand lid wordt van hun community om hun dankbaarheid te uiten en hen inzicht te geven in waarvoor ze zich hebben aangemeld.

Dus, wanneer e-mailautomatisering is ingesteld, zodra nieuwe abonnees hun abonnement bevestigen, wordt er een automatische e-mail naar hun e-mailadres gestuurd, wat het werk van de e-mailmarketeer gemakkelijker zal maken en de beste ervaring voor hun abonnees zal bieden.

Het instellen van automatische e-mails kan dus de betrokkenheid en effectiviteit tussen het merk en de klant vergroten en u tijd besparen.

4. A/B-test de inhoud van de e-mail

Bij het starten van een nieuwe e-mailmarketingcampagne moeten e-mailmarketeers de beste e-mailsjabloon kunnen vinden die de hoogste open- en betrokkenheidspercentages oplevert.

Om te bepalen welke sjabloon de hoogste conversieratio's kan behalen, kunt u talloze ontwerpen en sjablonen testen en naar verschillende groepen in uw doelmarkt sturen. Zo kun je zien welke sjablonen werken en welke weggegooid kunnen worden.

Hoe helpt dit?

Met behulp van A/B-tests en het bijhouden van de statistieken van die e-mails kunnen marketeers erachter komen welke stijl van e-mail het meest effectief is voor hun e-mailmarketingcampagne, dat wil zeggen welke hun conversiepercentages zal verhogen.

5. Schrijf boeiende onderwerpregels

E-mailonderwerpregels zijn een van de drijfveren die bepalen of een ontvanger een e-mail opent of niet.

Het bedenken van een creatieve en boeiende e-mailonderwerpregel is belangrijk om de open rates te verhogen.

Probeer de beste onderwerpregel voor elk e-mailbereik te vinden door verschillende onderwerpregels te testen en te kijken welke het beste presteert. Zorg ervoor dat wanneer u test dat u elke andere variabele controleert, zodat de test eerlijk is.

6. Voeg een e-mailsjabloon toe die leesbaar is op elk digitaal apparaat

Nu er verschillende formaten schermen zijn vanwege verschillende soorten digitale apparaten - mobiele telefoons, notebooks, tablets en zelfs slimme horloges - moeten marketeers ervoor zorgen dat elke e-mail die ze verzenden, kan worden begrepen en gelezen vanaf elk van deze digitale apparaten.

Dus, ongeacht het digitale apparaat dat mensen gebruiken om hun e-mails te lezen, e-mailmarketeers moeten ervoor zorgen dat hun e-mailsjablonen compatibel en responsief zijn.

7. Houd e-mailmarketingstatistieken en conversiepercentages bij

Het sturen van e-mails naar een lijst met trouwe klanten is niet genoeg.

E-mailmarketeers moeten ook de tarieven van hun e-mails controleren - betrokkenheid, openheid, responspercentages, enz. - om ervoor te zorgen dat hun e-mails de klantbetrokkenheid bij het merk vergroten.

8. Combineer social media marketing met e-mails

Veel mensen brengen een groot deel van hun tijd door op sociale media. Veel bedrijven hebben accounts op sociale media en de meeste zijn daarop actief.

Door sociale media en e-mail te combineren, kunnen bedrijven hun betrokkenheid op sociale media verhogen en tegelijkertijd effectieve e-mailmarketingcampagnes voeren.

Dit kan worden gedaan door CTA-knoppen op te nemen die klanten naar sociale-mediaplatforms leiden en ook links op te nemen in bios van sociale media die klanten doorverwijzen naar de aanmeldingspagina voor de nieuwsbrief op de website van een bedrijf.

9. Ga regelmatig door de lijst met e-mailabonnementen

Er zijn veel mensen die geabonneerd blijven op de e-maillijst van een bedrijf, maar nooit de e-mail van het bedrijf openen. Bedrijven kunnen proberen deze abonnees van hun lijsten te verwijderen, zodat ze nauwkeurige resultaten krijgen wanneer ze hun e-mailmarketingtarieven analyseren.

Waarom helpt dit?

Door mensen van de abonnementslijst te verwijderen, krijgen marketeers de meest nauwkeurige statistieken. Mensen die e-mails alleen als 'gelezen' markeren zonder de e-mail daadwerkelijk te lezen, zijn uitschieters in de gegevens die aan marketeers worden verstrekt, waardoor de resultaten vertekend raken.

10. Kom ter zake

Bij het schrijven van e-mailmarketinginhoud moeten marketeers er rekening mee houden dat hun abonnees niet van plan zijn om meer dan een paar minuten te besteden aan het lezen van hun e-mails, als dat al zo is.

Omdat je zo weinig tijd hebt om je punt over te brengen, is het essentieel om ervoor te zorgen dat je e-mails beknopt en zo duidelijk mogelijk zijn, zodat je je tijd met je abonnee effectief kunt gebruiken.

11. Voorkom dat je in de spamfolder terecht komt

Ten slotte moeten e-mailmarketeers ervoor zorgen dat hun e-mails niet in de spammap terechtkomen.

Er zijn een paar dingen waardoor spamfilters denken dat uw e-mail spam is. Het verzenden van een e-mail met een video zonder tekst wordt bijvoorbeeld vaak als zodanig beschouwd. De video is niet het probleem: filters markeren bijna altijd e-mails zonder tekst als spam.

E-mailmarketeers moeten zich bewust zijn van deze problemen en ze koste wat kost vermijden. Een e-mail in de spammap is een e-mail die uw abonnees zelden of nooit zullen zien!

Conclusie

Er zijn veel tips en trucs die nuttig kunnen zijn voor e-mailmarketeers. Wanneer deze tips en trucs worden geïmplementeerd in e-mailmarketingcampagnes, zullen marketeers de betrokkenheid en conversiepercentages verhogen.

Het is belangrijk om te onthouden dat hoewel de grote lijnen voor alle bedrijven gelden, de specifieke kenmerken van e-mailautomatisering van branche tot branche enigszins zullen verschillen. Dat gezegd hebbende, de hierboven genoemde adviezen zijn goede algemene tips om uw e-mailmarketing en automatisering te verbeteren.