De voordelen van programmatisch adverteren voor zakelijke promotie

Volgens een prognose waren programmatic advertenties alleen al in de VS verantwoordelijk voor 88% van alle digitale advertentie-uitgaven. Programmatische advertenties helpen merken hun zichtbaarheid , merkbekendheid, het aantal verdiende leads en gesloten verkopen te vergroten. 

Maar wat zijn programmatische advertenties eigenlijk?

Dit zijn advertenties die worden gepubliceerd door de implementatie van kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning (ML) om advertenties in realtime weer te geven om personen te targeten die bij de persona passen. Het verschilt van traditionele reclame in termen van menselijke onderhandelingen en vooraf ingestelde prijzen.

Vanwege hun adaptieve karakter en andere voordelen die hieronder worden beschreven, krijgen programmatische advertenties steeds meer de voorkeur van bedrijven over de hele wereld.

Als gevolg hiervan nemen de meeste marketingteams de professionele hulp van programmatic advertising-bedrijven die hen kunnen helpen het meeste uit hun campagnes te halen op het gebied van zichtbaarheid, leads en klanten.

1. Werkt voor bedrijven van elke omvang

"Programmatic ads vereisen veel geld" is een van de grootste mythes die de wijdverbreide acceptatie ervan in de weg staan. Om te begrijpen op welke manieren u van dit soort advertenties kunt profiteren, moet u zich realiseren dat bedrijven van elke omvang ze kunnen gebruiken.

Het maakt niet uit of u een reeds gevestigd bedrijf bent dat wil experimenteren met nieuwe markten of een beginnend bedrijf dat wil testen hoe uw product het doet, er is een aanpak voor u. Omdat deze advertenties zijn aangepast aan uw vereisten, hoeft u geen geld te verbranden om rendement te krijgen.

Dus maak je geen zorgen als je budgetbeperkingen hebt, of als je wilt dat programmatic zichzelf bewijst voordat je gaat opschalen.

2. Je kunt een enorm publiek bereiken

Hoe groot de omzet en schaal ook zijn, elk bedrijf wil een zo groot mogelijk publiek bereiken. Programmatic advertising maakt precies dat mogelijk en binnen een budget.

U kunt uw advertenties op miljoenen sites, verschillende zoekmachines, sociale media en meer plaatsen. Het maakt niet uit op welke demografie u zich richt , ze zullen u zien als u uw kaarten goed speelt. Alleen al de vertoningen op de advertenties geven u waar voor uw geld.

3. Jij bent de baas

Programmatische advertenties hebben veel voordelen om naar uit te kijken, maar een van de belangrijkste voordelen is de vrijheid die het bedrijven geeft om op elk moment te pauzeren en de advertentiecampagnes te bewerken.

Het maakt optimalisaties mogelijk om de meest gekwalificeerde doelgroepen, websites, tijd van de dag en meer te vinden en te targeten, waardoor de resultaten bij elke iteratie worden verbeterd vanuit een puur prestatieperspectief.

En vanuit het oogpunt van "wat als ik nu wil stoppen", kunnen merken alle campagnes met één klik op de knop stoppen. Wat een droom!

4. Wees zo creatief als je wilt

De tijd dat op klikken gerichte advertenties de enige geldige indelingen voor programmatic advertenties waren, is allang voorbij. Tegenwoordig kunnen bedrijven hun doelgroep bereiken met interactieve en creatieve advertenties, of ze gewoon imponeren met goed ontworpen advertentiemateriaal.

Het beste is dat alles in realtime op unieke wijze op individuele gebruikersbasis kan worden bediend.

5. Vergroot uw bereik

Ooit naar een product gebladerd om alleen maar gebombardeerd te worden door advertenties van dat merk? Het is een veelvoorkomend verschijnsel. Hoewel retargeting een belangrijke rol speelt in de programmatische strategie van een bedrijf, zijn er veel innovatieve targetingtactieken die u kunt gebruiken om belangrijke doelgroepen te vinden en ermee in contact te komen.

Deze kunnen een beetje creatief zijn. U kunt bijvoorbeeld vertrouwen op realtime en historische geolocatiegegevens, e-mailgegevens, Amazon-aankoopgegevens of huishoudelijke gegevens. U kunt ook innovatieve strategieën toepassen, zoals contextuele retargeting, waarbij uw advertenties in elk formaat naast gerelateerde inhoud worden weergegeven.

6. Synchroniseer uw programmatic advertentiecampagne met DOOH (digitale out-of-home billboards)

Overweeg dit voorbeeld.

Je loopt tijdens de lunch op straat. Je ziet een billboard-advertentie voor een fantastisch uitziende steak. Terwijl je verder loopt, pak je je telefoon om het nieuws te bekijken. Je opent de betreffende app en daar is die steak weer.

Dit is een voorbeeld van een DOOH /programmatische synchronisatie die doelgroepen target en aanspreekt wanneer deze zich in de buurt van uw OOH-advertenties bevinden. Een super impactvolle methode om de frequentie van uw bericht op een niet-invasieve manier te verhogen.

De DOOH-synchronisatie is gunstig voor bedrijven met fysieke locaties en bedrijven die digitale producten verkopen.

7. Programmatische campagnes kunnen door het weer worden geactiveerd

Behalve dat u de juiste persoon op het juiste moment bereikt, kunt u deze ook bij mooi weer bereiken. Weersignalering is een unieke manier om de waarde van uw bedrijf te synchroniseren en is een directe overwinning bij uw doelgroep.

Weertriggers kunnen gebaseerd zijn op inzichten over uw producten en de berichten kunnen zo simpel zijn als 'onze deals zijn zo heet als het weer'.

Ook als uw product/dienst de voorkeur heeft bij bepaalde weersomstandigheden, zoals voedselbezorgdiensten tijdens regenachtige omstandigheden, kunt u daarvan profiteren.

8. Je weet waar je bericht verschijnt

We leven niet in een digitale wereld waar programmatische advertentiecampagnes worden uitgevoerd zonder gegevens over waar onze advertenties zichtbaar zijn. Het maakt niet uit of je een open exchange runt, of een vooraf overeengekomen lijst met domeinen, veiligheid en transparantie zijn van het allergrootste belang.

Met beveiligingsbeleid in actie om domeinen te verwijderen die als onveilig zijn bestempeld, kunt u zich geen zorgen maken dat u uw doelgroep bereikt op legale, plezierige en veilige sites.

9. Programmatic advertising vervult meerdere doelen

Ondanks de heersende overtuiging zijn programmatische advertentiecampagnes niet alleen bedoeld om uw producten aan uw klanten te verkopen. Natuurlijk wordt dat doel bereikt, maar veel bedrijven vertrouwen op programmatische advertenties om ook de merkbekendheid en productoverweging te verbeteren.

Impressies vergroten de zichtbaarheid van uw merk.

De juiste mix van de juiste targetinggegevens en prachtig ontworpen creatieve, programmatische advertentiecampagnes kan wonderen doen voor uw merken in termen van bekendheid.

10. Je moet competitief blijven

Als de negen voordelen hierboven u niet hebben overtuigd, dan zal dit zeker zo zijn. Het is zeer waarschijnlijk dat uw concurrenten uw potentiële kopers targeten en ermee in contact komen via hun programmatische advertentiecampagnes.

Daarom hebben ze een extra voorsprong op jou omdat ze de bovenstaande voordelen krijgen.

In de competitieve wereld is het nu belangrijker dan ooit dat uw merk meespeelt in de competitie van programmatische advertenties.

Opsommen

Programmatische advertenties helpen merken hun zichtbaarheid , merkbekendheid, het aantal verdiende leads en gesloten verkopen te vergroten. Hier zijn tien redenen waarom u zou moeten investeren in programmatic advertenties:

  1. Het is geschikt voor bedrijven van alle soorten en maten.
  2. Je bereikt meteen een enorm publiek.
  3. De parameters die de advertenties instellen, zijn volledig onder uw controle.
  4. Probeer zoveel advertentie-ideeën als u wilt om uw inhoud te testen.
  5. Je kunt ook verschillende soorten doelgroepen bereiken.
  6. U kunt het synchroniseren met OOH-advertenties om hun impact te vergroten.
  7. Het is gemakkelijk om uw doelgroep te targeten op basis van verschillende parameters, waaronder het weer.
  8. U kunt controleren waar uw advertenties worden weergegeven.
  9. Naast het verhogen van uw omzet kunt u meerdere doelen bereiken.
  10. Ze helpen u concurrerend te blijven in de branche.

We hopen dat dit bericht u heeft geholpen de noodzaak van programmatische advertenties voor het succes van een merk te begrijpen.