Sociale media versus ongevraagd bellen: welke werkt het beste voor leadgeneratie?

Het creëren van leads omvat het opbouwen van zichtbaarheid, geloofwaardigheid, vertrouwen en interesse van een gerichte groep mensen. Daarom kan het verkeer naar uw site leiden via hoogwaardige leads.

Leadgeneratie is de sleutel tot het succes van elk bedrijf . Om te groeien en geld te verdienen, is het bedrijf afhankelijk van de grillen van een doelgroep die er al dan niet van op de hoogte is. Als u geen "leads" heeft om na te streven, kunt u geen verkopen sluiten.

Leads zijn belangrijk, maar waarom? Ze zijn nodig om groei en omzet te maximaliseren.

Het creëren van leads omvat het opbouwen van zichtbaarheid, geloofwaardigheid, vertrouwen en interesse van een gerichte groep mensen. Daarom kan het verkeer naar uw site leiden via hoogwaardige leads. Dit leidt op zijn beurt tot meer gekwalificeerde klanten.

Kortom, uw bedrijf zal meer inkomsten genereren. De levenslange waarde van uw bedrijf en klanten kan groeien met de juiste strategieën voor het genereren van leads. Laten we met dat in gedachten twee van de algemeen aanvaarde strategieën voor het genereren van leads met elkaar vergelijken om te zien hoe ze presteren in de huidige context.

Ongevraagd bellen

Een belangrijk onderdeel van het verkoopproces is cold calling , waarbij een verkoper contact opneemt met potentiële klanten of klanten die hen niet verwachtten. Deze interactie wordt 'koud' genoemd omdat het onverwacht is.

Het doel is om iemand te bereiken die u niet kent, niet aan u is voorgesteld en uw telefoontje niet verwachtte.

U kunt meer leads genereren door koud te bellen. Het voordeel van deze aanpak is dat u direct met uw klanten te spreken krijgt. De juiste prospects op het juiste moment met de juiste informatie bellen is een belangrijk onderdeel van cold calling.

Hoe ongevraagd bellen helpt bij het genereren van leads

1. Directe communicatie

Het kan even duren voordat de communicatie op gang komt, maar als het eenmaal zover is, is het onmiddellijk. Om te winnen, moet je zo snel mogelijk bij de belangrijkste beslisser zijn.

Er is echter het nadeel van zo gemakkelijk afgesneden te worden. De mensen die beslissingen nemen, hebben het druk en zullen het gesprek waarschijnlijk snel beëindigen als ze niet bekend zijn met uw merk. Dat is de reden waarom het cultiveren van leads door middel van naamsbekendheid, en eerst de inhoud, gunstig is.

2. Eenvoudig te implementeren

Het ontwikkelen van inhoud, het opzetten van strategieën voor sociale media en het implementeren van software vereisen een budget, tijd en middelen.

Het doel van een cold call is meestal om kwaliteitsgegevens te verkrijgen en een bestaand verkoopscript te leveren. Het ultieme verkoopgesprek is niet gemakkelijk te voeren - het is een kunstvorm. U kunt mogelijk ongevraagd bellen als u beperkingen heeft.

3. Snelle feedback

Het tweerichtingsgesprek kan de pijnpunten en behoeften van het bedrijf onthullen - soms kan het zo simpel zijn als een snelle chat. Door kennis, advies en deskundige meningen te verstrekken, verbetert u de klantrelaties en positioneert u zich als een expert.

Met de introductie van virtuele cloudtelefoonsystemen is het veel gemakkelijker geworden om meningen te begrijpen en feedback te krijgen van leads, prospects en klanten.

Moderne cloudtelefoniesystemen komen aan boord met functies zoals oproepopname, oproeptags en oproepnotities. U kunt dus altijd de klantgeschiedenis controleren en producten/diensten leveren precies zoals zij ze willen.

5 tips om ongevraagd bellen te verbeteren

1. Schrijf een script

Zowel u als uw medewerkers moeten elke consument met respect behandelen, maar er moet een algemene volgorde zijn tijdens het gesprek.

Aangezien u een aanzienlijk aantal telefoontjes zult plegen, moet u ervoor zorgen dat er nauwkeurige communicatie plaatsvindt om potentiële klanten over te halen zich te abonneren op uw diensten of gebruik te maken van uw producten.

Het maken van een script is geen manier om je voor te bereiden op de vergadering; het is alleen een manier om je voor te bereiden op het gesprek. Het kiezen van uw presentatie, uw reactie en hoe u vooraf wilt vragen wat u wilt, is belangrijk in het planningsproces.

2. Maak geen praatjes

Een persoonlijk gesprek begint over het algemeen met een vriendelijke begroeting, maar cold calls mogen alleen zakelijk zijn. De meeste mensen zijn onvriendelijk tegen vreemden. Stel jezelf direct aan het begin voor.

Als je begint met te zeggen waar je werkt en jezelf voorstelt aan de ontvanger, kun je hun aandacht trekken, wat je kan helpen verder te gaan.

Aan consumenten mag nooit worden gevraagd of ze vrij zijn om te praten. Afblijven van de oproep is net zo eenvoudig als nee zeggen en ophangen.

Stel vragen zodra het gesprek gaande is en u zeker weet dat de prospect geïnteresseerd is. Stel geen vragen totdat het gesprek natuurlijk verloopt en de prospect geïnteresseerd lijkt.

3. Onderzoekslijnen

U moet tijdens het telefoneren niet iemand bellen die u niet kent. Elke potentiële klant en elk bedrijf moet bekend zijn met de problemen waarmee ze worden geconfronteerd en hoe uw product hen kan helpen deze op te lossen.

U kunt uw verkooppraatje aanpassen op basis van onderzoek, aangezien het een cruciaal onderdeel is van alle marketingstrategieën. Je hebt een betere kans om met de belangrijkste besluitvormers om te gaan en hun persoonlijkheden te begrijpen als je de branche of belangrijke besluitvormers hebt onderzocht.

4. Follow-up om te koesteren

Het is absoluut noodzakelijk dat u de behoeften van uw prospects op een snelle, relevante manier opvolgt. Zorg ervoor dat u opvolgt op de manier die werd gevraagd.

Het gebruik van teleprospectie is een veel effectievere manier om contact op te nemen met potentiële klanten en om communicatie op gang te brengen. Wanneer u zinvolle en boeiende gesprekken voert, slaat u ook een brug naar een veel langere relatie.

5. Oefening baart kunst

Koud bellen is alleen succesvol als je ervaring hebt. Het oefenen van uw verkooppraatje en het aanscherpen van uw script is van cruciaal belang voor het genereren van leads. Het is waarschijnlijker dat u verliest dan wint als u blind ingaat. Luister naar een paar oproepen voordat u uw eigen oproep doorverbindt.

Een van de beste technieken voor het genereren van leads die u kunt gebruiken om de verkoop te stimuleren en nieuwe klanten te vinden, is ongevraagd bellen.

Sociale media

Als het gaat om leadgeneratie, denk je misschien niet meteen aan social media, maar dat zou je wel moeten doen.

Naast het stimuleren van verkoopleads en het opbouwen van merken, helpt sociale media bedrijven om een ​​breder publiek te bereiken tegen lage kosten, wat resulteert in een hogere ROI.

Leadgeneratie via sociale media is een goede volgende stap voor marketeers die verder gaan dan merkbekendheid en betrokkenheid. U kunt mensen vinden die geïnteresseerd zijn in uw bedrijf door leads te verzamelen op sociale media.

Bovendien kunt u met deze leads in contact blijven met uw klanten, of u nu nieuws deelt of speciale aanbiedingen doet.

Hoe sociale media helpen bij het genereren van leads

Leads zijn simpelweg adressen, telefoonnummers en ID's die marketeers gebruiken om hun doelgroep te targeten. Marketeers vragen gebruikers meestal om hun naam of e-mailadres om naar hen te adverteren.

Met behulp van sociale media kunnen leads worden verzameld Met een social media platform kun je zowel organische als betaalde marketing doen. Marketeers kunnen native adverteren via gesponsorde groepen en communities.

1. Merkbekendheid

Sociale media worden wereldwijd door meer dan 3 miljard mensen gebruikt. De aandacht van uw doelgroep trekken is veel gemakkelijker op sociale media, omdat steeds meer mensen het gebruiken om onderzoek te doen naar en hun mening te geven over merken.

2. Bereik nieuwe klanten

Het creëren van een actief social media-publiek doe je het beste door je te richten op de mensen die je al kent. Uw publiek zal groeien en uw relaties zullen sterker worden als u relevante inhoud deelt, snel met hen communiceert en hun feedback erkent.

3. Verhoog het websiteverkeer

Dagelijks gebruiken meer dan 3,5 miljard mensen sociale media. Je website kan veel bezoekers trekken via social media. Dit is een geweldige manier om zakelijke bezoekers te krijgen, die leads kunnen worden.

5 tips om het genereren van leads via sociale media te verbeteren

1. Gebruik chatbots om het genereren van leads op sociale media te automatiseren

Marketeers worden steeds krachtiger met instant messaging en chatbots. Terwijl ze tegelijkertijd de overheadkosten drastisch verlagen, helpen chatbots bedrijven om hun prospects persoonlijker te bereiken dan anders mogelijk zou zijn.

Zo kunnen chatbots worden ingezet om social media leads te genereren.

  • Met AI-bots kunnen bedrijven snel reageren op de vragen van hun klanten op verschillende social-mediaplatforms.
  • Bots hebben de mogelijkheid om erachter te komen wat uw bezoekers proberen te bereiken. Het doel van lead nurturing is om op basis van de intentie je volgende stap te bepalen.
  • Met chatbots kunt u een profiel van een klant maken op basis van eerdere interacties, waarmee u hem gepersonaliseerde berichten, inhoud en productaanbevelingen kunt sturen.

2. Ontwerp gebruiksvriendelijke landingspagina's

U mag uw prospects niet teleurstellen door een slordige landingspagina te maken nadat ze op uw link hebben geklikt. U moet om te beginnen relevante informatie op uw bestemmingspagina opnemen. Het is beter als uw link de informatie bevat die iemand verwacht wanneer ze erop klikken.

Bestemmingspagina's moeten een vloeiend visueel effect hebben en gemakkelijk te scannen zijn. Om zo gepersonaliseerd mogelijk te zijn, moet het gebruikers een duidelijk pad bieden. De bijbehorende inhoud maakt het voor mensen gemakkelijker om een ​​venster te sluiten of te vergeten waarom ze hebben geklikt, waardoor het voor hen gemakkelijker wordt om het venster te sluiten.

3. Advertenties op sociale media

LinkedIn, Facebook en Twitter bieden nu 'Lead Generation' advertenties aan. Marketeers kunnen met behulp van gerichte marketingcampagnes directe leads van gebruikers van sociale media rechtstreeks op het socialemediaplatform verzamelen.

Bij het invullen van een formulier hoeft u niet op advertenties te klikken en naar een bestemmingspagina te gaan. Er zijn geen ingewikkelde stappen. Het is een kwestie van op het formulier klikken en het invullen. Een gated content of e-book zal als reactie worden verstrekt.

4. Luister naar sociale media

Door gebruik te maken van luisterplatforms op sociale media, kunt u uw digitale marketingcampagnes verbeteren door inzicht te krijgen in uw publiek, de berichten die ze volgen en het gesprek dat ze online hebben. Online verkoop, monitoring van merkreputatie en klantenservice zijn extra voordelen van actief sociaal luisteren.

Luisteren naar sociale-mediaplatforms voor tips voor het genereren van leads op sociale media

  • Het inzetten van social listening houdt in dat u prospects identificeert en hen verleidt met aanbiedingen zodat ze uw product of dienst kunnen gebruiken.
  • Je kunt deze tactiek gebruiken als een goede hack voor het genereren van B2B-leads door ontevreden klanten te vinden bij je concurrenten. Je merk kan zijn klanten beter van dienst zijn door op verschillende platforms naar sociale media te luisteren en degenen die ongelukkig zijn te laten weten wat ze kunnen doen om een ​​betere ervaring te hebben ermee.

5. Gebruik Analytics

Als onderdeel van uw verzameling van leads op sociale media, moet u ook inzichten en analyses verzamelen. Volg leads op uw website door doelen in te stellen in Google Analytics.

Uw bedrijf zal kunnen meten welke social media platforms het meest effectief zijn. Wanneer LinkedIn bijvoorbeeld beter presteert dan Facebook, moet u overwegen uw inspanningen daar te verdubbelen.

Koud bellen of sociale media - wat werkt het beste?

Zoals we weten, bestaat het 'koude bellen' al sinds de jaren 1800 - dus je kunt zeggen dat het al een tijdje bestaat. Lange tijd was het een verbazingwekkend effectieve strategie voor het genereren van leads.

Volgens sommige rapporten zijn er in 2007 ongeveer 3,68 ongevraagde telefoontjes gepleegd om een ​​potentiële klant te bereiken. Er zijn nu minstens acht telefoontjes nodig om een ​​potentiële klant te bereiken.

In traditionele zin wordt cold calling moeilijker door de federale bel-me-niet-lijst en andere obstakels die het steeds moeilijker maken om iemand telefonisch of per e-mail te bereiken.

Positief is dat hetzelfde gebruik van technologie en sociale media ook de manier verandert waarop ongevraagde oproepen worden gedaan. Door de moderne technologie en sociale media wordt cold calling steeds aantrekkelijker. Door gebruik te maken van technieken zoals attractiemarketing, wordt het volume van ongevraagd bellen verminderd en worden ongevraagde telefoontjes verminderd.

Koud bellen versus sociale media is iets dat moet worden benadrukt als het gaat om het opbouwen van langdurige relaties, omdat ongevraagd bellen niet altijd de beste optie is, tenzij strategisch gebruikt in combinatie met sociale media. Met social media zijn meer kansen te krijgen dan met traditionele methoden. Het is warmer, persoonlijker en stelt de persoon aan de andere kant in staat een beter geïnformeerde beslissing te nemen.

Koud bellen kan onder bepaalde omstandigheden succesvolle resultaten opleveren, maar in het door sociale media gedomineerde tijdperk waarin we tegenwoordig leven, zullen de meeste mensen beter worden bediend door sociale verkoop, simpelweg omdat mensen tegenwoordig informatie, goederen en diensten consumeren. Hoewel sociale media en ongevraagd bellen nog steeds samen kunnen worden gebruikt, moet dit met de nodige voorzichtigheid gebeuren.

Conclusie

Je zet jezelf op een mislukking in de verkoop als je de misplaatste mythe gelooft dat cold calls sneller en effectiever zijn dan andere manieren om contact te leggen met mensen. Volg niet de weg van de minste weerstand en blijf bij wat je altijd hebt gedaan, waarbij je excuses aanhaalt om je onwil te rechtvaardigen om je kennis te verbreden en naar klanten te luisteren.

Klanten zijn uiteindelijk degenen die de sleutel in handen hebben om deuren te openen. Identificeer hoe ze het liefst communiceren en neem dienovereenkomstig contact met hen op. U moet de nadruk leggen op vaardigheden op het gebied van sociale media bij het maken van uw strategieën voor het genereren van leads, omdat deze belangrijker zullen worden. Aan de andere kant moet je cold calling niet helemaal negeren.

De beste strategie zou zijn om via sociale media contact te leggen en ze vervolgens uit te nodigen voor een afspraak nadat ze een beetje opgewarmd zijn. Als dit niet werkt, kan een ongevraagde oproep worden gedaan - wat op dit moment enigszins warm zou zijn omdat bekendheid werd opgebouwd op LinkedIn, Twitter, Facebook of welk platform dan ook dat werd gebruikt.

Wat sociale media betreft, gaat het om het opbouwen van langdurige relaties, terwijl ongevraagd bellen gewoon gaat over het verkrijgen van een verkoop - en met het veeleisende publiek van vandaag is een eenmalige verkoop niet genoeg.