Best practices voor effectieve werving van sociale media voor onroerend goed

Als u wilt dat uw makelaardij slaagt, moet u de beste makelaars in uw bedrijf werven. Het punt is dat andere makelaars waarschijnlijk dezelfde mensen willen aannemen; dus je moet je inspanningen opvoeren als je wilt opvallen.

Als u wilt dat uw makelaardij slaagt, moet u de beste makelaars in uw bedrijf werven. Het punt is dat andere makelaars waarschijnlijk dezelfde mensen willen aannemen; dus je moet je inspanningen opvoeren als je wilt opvallen.

Een goede manier om dit te doen, is door uw werving via sociale media te stimuleren, vooral als u op zoek bent naar opkomende agenten. Gezien hoe populaire sociale-mediaplatforms zijn gegroeid en blijven groeien, zou uw makelaardij nalatig zijn als u het potentieel ervan niet benut. Alleen al de omvang van de talentenpool is een kans die je niet mag missen.

Als u het meeste uit werving via sociale media wilt halen, of als u van plan bent uw huidige strategieën te verfijnen, volgen hier enkele praktische tips om in gedachten te houden:

Wees in de juiste ruimtes

Er zijn tegenwoordig tal van sociale-mediakanalen en elk heeft zijn eigen unieke voordelen als het gaat om werving van onroerend goed. Dit betekent dat je niet op alle platforms dezelfde tactieken kunt toepassen. Met Facebook kunt u bijvoorbeeld groepen maken; dit is een uitstekende manier om de betrokkenheid te vergroten en een gemeenschap te cultiveren. Ondertussen fungeert LinkedIn als zowel een vacaturesite als een professionele site voor het bouwen van netwerken. Het is dan ook de perfecte plek voor corporate recruitment.

Ondertussen is Twitter geweldig voor versterking. U kunt profiteren van trending topics en deelbare tweets maken die voor meer bezoeken aan uw website kunnen zorgen. U kunt uw vacatures ook delen op Twitter, maar maak er niet uw belangrijkste wervingsplatform van, aangezien het letterlijk is ontworpen voor 'in het moment'-inhoud.

Gebruik de juiste hulpmiddelen

Om uw werving via sociale media soepeler en efficiënter te maken, kunt u het beste investeren in de juiste technologische hulpmiddelen zoals CRM voor onroerend goed. Koop CRM-software waarmee u het opzoeken van profielen op sociale media kunt automatiseren, zodat u minder tijd hoeft te besteden aan het zoeken naar kandidaten. Met dezelfde software kunt u ook leads importeren uit andere bronnen, leads vastleggen van bestemmingspagina's en API's, en leads segmenteren met behulp van verschillende attributen.

Het belangrijkste om te onthouden is dat rekrutering te maken heeft met veel gegevens. Door de juiste tools te gebruiken, kunt u alle informatie begrijpen en zo tot de meest ideale wervingsbeslissingen komen.

Let op relevante onderwerpen en hashtags

Mensen praten over verschillende dingen op sociale media en de onderwerpen die van belang zijn veranderen elke dag. Meestal zijn ze gerelateerd aan speciale evenementen of gelegenheden (zoals bijvoorbeeld de Super Bowl of Thanksgiving). Er zijn ook terugkerende hashtags, zoals #ThrowbackThursday of #FlashbackFriday. Natuurlijk hoef je niet al deze trending topics en hashtags te "berijden" of te kapen. In plaats daarvan moet u bepalen welke het meest relevant zijn voor uw doelen.

Voor werving van onroerend goed kunt u overwegen #realestate en #realestatejobs aan uw berichten toe te voegen. U kunt ook de locatie toevoegen, zodat degenen in het gebied dat u target, uw berichten sneller kunnen vinden.

Met de deur in huis vallen

Toegegeven, sociale-mediaplatforms staan ​​​​vol met rommel. Alleen al op Facebook en Instagram worden elke dag honderden miljoenen foto's geüpload. Kortom, het kan moeilijk zijn om opgemerkt te worden.

Daarom moet u direct ter zake komen en zeggen wat u bedoelt. Dit geldt met name als u zich richt op de jongere generatie makelaars, die is opgegroeid met internet en sociale media. Ze krijgen dagelijks honderden advertenties te zien en ze willen geen tijd verspillen met proberen te achterhalen wat je probeert te zeggen. Houd de dingen kort en eenvoudig , maar toch gedurfd om hun aandacht te trekken.

Probeer directe berichten, maar spaarzaam

Vrijwel alle social media platforms hebben tegenwoordig ingebouwde berichtenfuncties. Er zijn ook veel berichten-apps , die u allemaal kunnen helpen een directer gesprek met potentiële kandidaten te vergemakkelijken. Wees natuurlijk gewetensvol in het op deze manier contact opnemen met uw leads. Sommigen vinden het misschien goed, terwijl anderen misschien de voorkeur geven aan e-mail of andere vormen van communicatie.

Zelfs met hun uitdrukkelijke goedkeuring, moet u ervoor zorgen dat u kandidaten niet bombardeert met elk uur berichten. Degenen die actief solliciteren, zijn misschien meer vergevingsgezind (ze willen tenslotte op de hoogte blijven van hun aanvraag), maar u moet toch rekening houden met de frequentie van uw communiqué.

Link terug naar de site van uw makelaardij

Het mooie van werving via sociale media is dat het een dubbele kans biedt. U vindt er niet alleen eersteklas makelaars, u maakt ook reclame voor uw makelaardij. Het is dus een goed idee om uw vacatures te maximaliseren.

Onthoud dat wanneer geïnteresseerde kandidaten op uw advertenties klikken, ze waarschijnlijk ook naar meer informatie over uw bedrijf gaan zoeken. Voeg relevante links toe, zoals de eigen sociale-mediapagina van de makelaardij (als u op een apart wervingsaccount plaatst) en website. Uiteindelijk zal dit u helpen uw reputatie op te bouwen en uw sociale wervingscampagnes te versterken.

Last but zeker not least, meet uw wervingsprestaties op sociale media. Let vooral op de tijd om in dienst te nemen, de kwaliteit van de aanwervingen en het aantal sollicitaties dat via uw sociale advertenties is ontvangen. Op deze manier kunt u bepalen welke van uw campagnes het meest effectief zijn en wijzigingen aanbrengen in de campagnes die geen gewenste resultaten opleveren.