In dit bericht zullen we de top 12 van krachtige contentmarketingtips bekijken die u moet kennen. Ze zullen u helpen meer grip te krijgen en meer verkeer naar uw bedrijf te trekken.
Contentmarketing is voor elk bedrijf erg belangrijk geworden. Om de concurrentie voor te blijven, moet je met vernieuwende ideeën komen. Ongeacht de bedrijfsgrootte en branche waarin u werkt, moet u meer aandacht besteden aan uw contentmarketing. Het is omdat het publiek altijd op zoek is naar inhoud van hoge kwaliteit die waarde toevoegt.
Als contentmarketing nieuw voor je is en op zoek is naar ideeën die in 2022 zullen werken, dan hebben we je gedekt. In dit bericht zullen we de top 12 van krachtige contentmarketingtips bekijken die u moet kennen. Ze zullen u helpen meer grip te krijgen en meer verkeer naar uw bedrijf te trekken.
1. Schrijf over het belangrijkste nieuws in uw branche
Elke keer dat er een belangrijke gebeurtenis in uw ruimte plaatsvindt, moet u er een blogbericht over schrijven. Dit biedt waarde voor uw lezers en helpt u ook om op te vallen in het contentlandschap. U kunt dit bereiken door intelligente gevolgtrekkingen te maken of door een neutrale houding aan te nemen ten aanzien van de kwestie. Door belangrijke informatie op het juiste moment te verstrekken, krijgt u altijd meer grip.
2. Geef nuttige middelen weg om een emotionele impact te maken
Als je iets gratis weggeeft (eBooks, rapporten, whitepapers), zullen mensen je merk waarderen. Het zal hen in staat stellen om positieve connecties te maken met anderen die al hebben geprofiteerd van uw vrijgevigheid. Gratis dingen hebben die kracht, dus denk er altijd aan om waardevolle bronnen met anderen te delen, samen met links die hen naar uw bedrijf leiden.
3. Gebruik social proof in je contentmarketingstrategie
Wees niet verlegen om de succesverhalen van uw product of dienst te promoten. Als iemand een geweldige baan heeft gekregen, in uw software heeft geïnvesteerd en geweldige resultaten heeft behaald, moet u deze in uw blogbericht opnemen met een link naar hun website. Dit geeft mensen vertrouwen en stelt hen in staat om u te vertrouwen en later bij u te kopen. Deze kleine prestaties bouwen vertrouwen op bij potentiële kopers en worden sneller klant.
4. Houd het kort en eenvoudig
Complexe blogposts werken niet meer in 2022! Mensen hebben tegenwoordig een zeer korte aandachtsspanne als het gaat om het lezen van online content. Het is omdat ze op elk moment toegang hebben tot alles wat ze willen (inclusief live videofeeds). Zorg er dus voor dat al je blogberichten eenvoudig genoeg zijn om gemakkelijk op mobiele apparaten te kunnen worden bekeken en via tweets kunnen worden gedeeld.
5. Schrijf over de toekomst
Mensen willen weten wat er in uw branche gaat gebeuren of wat er in de toekomst waarschijnlijk gaat gebeuren. Geef een gedetailleerd overzicht van uw voorspellingen en leg uit hoe deze veranderingen hun levensstijl over de hele wereld zullen beïnvloeden. Dit kan ook opwinding, anticipatie en angst creëren (als je iets negatiefs voorspelt), waardoor mensen enthousiaster worden om op de hoogte te blijven!
6. Deel casestudies van succesvolle partnerschappen
Mensen houden van verhalen die samenwerking inhouden, omdat het hen in staat stelt contact te maken met gelijkgestemde individuen, te leren van hun mislukkingen en geïnspireerd te worden door hun succesverhalen. Schrijf dus blogposts over verschillende soorten partnerschappen (met influencers, andere bedrijven, enz.) en leg uit hoe elk van hen heeft geprofiteerd van de samenwerking.
7. Praat over de uitdagingen van uw branche
Mensen zijn altijd geïnteresseerd om te weten wat de uitdagingen zijn waarmee bedrijven worden geconfronteerd en hoe ze deze kunnen overwinnen. Deel uw wijsheid en inzichten over de verschillende uitdagingen waarmee u in uw sector wordt geconfronteerd en bied oplossingen om deze op te lossen. Hierdoor zul je verschijnen als een autoriteitsfiguur in je ruimte en mensen helpen je meer te vertrouwen.
8. Interview opinieleiders in uw branche
De beste manier om inzicht te krijgen in trends en ontwikkelingen, is door opinieleiders te interviewen die al geweldig werk doen in uw vakgebied. Stel ze vragen die uw lezers helpen meer te weten te komen over hun werk, wat hen inspireert en hoe ze voorop blijven lopen. U kunt voor toegevoegde waarde ook de audio of video van het interview in uw blogpost opnemen.
9. Creëer een doordacht contrast
Als je gedachten kunt laten zien die niet zijn wat de meerderheid van de mensen gelooft, dan zal de industrie over je beginnen te praten. Dit is een geweldige manier om aandacht te krijgen en het kan u op de lange termijn helpen meer lezers (en klanten) aan te trekken. Zorg er dus voor dat al je inhoud goed beredeneerd en doordacht is, ook al betekent dit dat je onderweg een paar veren moet wankelen.
10. Gebruik infographics en video's
Gebruik naast geschreven inhoud infographics en video's om uw ideeën met de wereld te delen. Deze visuele elementen worden vaker gedeeld op sociale media en kunnen u helpen een breder publiek te bereiken. Zorg er dus voor dat je ze regelmatig gebruikt in je contentmarketingstrategie.
11. Moedig feedback van lezers aan
Een van de beste manieren om uw contentmarketingstrategie te verbeteren, is door feedback van uw lezers te krijgen. Vraag hen naar hun mening over verschillende onderwerpen, ontdek wat ze wel en niet leuk vinden. Bekijk hoe u uw inhoud kunt verbeteren om deze relevanter en aantrekkelijker te maken. Dit zal je helpen een gemeenschap van loyale volgers te creëren die elke week uitkijken naar het lezen van je blogposts.
12. Breng verhalen van klanten onder de aandacht
Mensen lezen graag succesverhalen over echte mensen die baat hebben gehad bij het gebruik van uw product of dienst. Laat verhalen van klanten op uw blog zien (uiteraard met hun toestemming) en leg uit hoe uw product of dienst hen heeft geholpen hun doelen te bereiken. Dit zal u helpen vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen bij uw publiek.
Conclusie
Dus daar heb je het: de twaalf krachtigste contentmarketingideeën die je in 2022 kunt gebruiken om een breder publiek te bereiken en de zichtbaarheid van je merk te vergroten. Probeer een paar van deze ideeën uit en kijk hoe ze voor u werken. En vergeet niet de laatste trends en ontwikkelingen in uw branche bij te houden, zodat u uw contentmarketingstrategie hierop kunt afstemmen. Aangezien de branche in een sneller tempo volwassen wordt, moet u ervoor zorgen dat u de markttrends volgt en uw contentstrategie daarop afstemt.