Volgens een recente studie hebben de Verenigde Staten de grootste fitnessmarkt ter wereld. Er zijn meer dan 62,4 miljoen actieve sportschoolleden - een trend die op korte termijn geen tekenen van vertraging vertoont.
Volgens een recente studie hebben de Verenigde Staten de grootste fitnessmarkt ter wereld. Er zijn meer dan 62,4 miljoen actieve sportschoolleden - een trend die op korte termijn geen tekenen van vertraging vertoont.
Maar in een branche met zoveel concurrentie, vraagt het om de vraag: hoe kun je tegenwoordig met succes een fitnessmerk laten groeien? Welke tips moet u volgen om een fitness-app te maken die succes zou brengen? Wat zijn enkele van de marketingtechnieken die u kunt gebruiken om bewustzijn op te bouwen en zowel vertrouwen als autoriteit te vestigen in een ruimte met zoveel stemmen?
De antwoorden op deze vragen hebben duidelijke antwoorden, alleen moet u onderweg een paar belangrijke dingen in gedachten houden.
Gebruik sociale media
Een van de beste manieren om je fitnessmerk te laten groeien - vooral in de digitaal gedreven wereld waarin we momenteel leven - is het zo goed mogelijk benutten van sociale media. Dit geldt vooral als je een trainer bent.
Sites zoals Instagram, TikTok, Facebook en meer hebben het potentieel om u bloot te stellen aan letterlijk miljarden mensen. Eén virale video, als je het geluk hebt om het te bereiken, kan het type merkbekendheid creëren dat je letterlijk niet kunt kopen.
Als u dit doet, moet u echter een paar belangrijke dingen in gedachten houden. Alle sociale-mediasites zijn anders en ze spreken allemaal een ander publiek aan, dus je moet eerst letten op waar die van jou is om te begrijpen welke kanalen je tijd waard zijn.
Je moet ook letten op welk type inhoud goed werkt op welke platforms. Instagram is meestal sterk visueel georiënteerd, dus foto's van mensen die aan het trainen zijn of korte video's zouden goed werken. U kunt IGTV ook gebruiken voor een langere blootstelling aan uw publiek. TikTok-gebruikers zijn gewend aan ongelooflijk korte inhoud - denk een paar seconden of meer - dus houd daar rekening mee tijdens het maken van video's.
Facebook is misschien de plek waar je dat lange bericht over je fitnessreis kunt schrijven, terwijl YouTube een betere kandidaat zou zijn voor een langere video die je mening geeft over een brancheonderwerp. LinkedIn zou een perfecte manier zijn om te netwerken met andere professionals uit de industrie, hopelijk op een voor beide partijen voordelige manier.
Gebruik e-mailmarketing
Even belangrijk is uw vermogen om e-mailmarketing te gebruiken om bekendheid te geven - niet alleen over uw bedrijf, maar ook over aankomende evenementen, promoties die u mogelijk uitvoert en meer.
Men moet erkennen dat dit echter geen onmiddellijk proces is. U moet tijd besteden aan het opbouwen van uw e-mailmarketinglijst om ervoor te zorgen dat u uw inspanningen richt op de soorten mensen die in de eerste plaats waarschijnlijk ontvankelijk zijn voor uw bericht.
U kunt dit doen door maandelijks e-mails aan te bieden met tips en trucs om gezond en fit te blijven - in wezen iemand iets van waarde geven zonder er uitdrukkelijk iets voor terug te vragen, en ze zullen eerder aandacht besteden aan wat u te zeggen heeft . Je kunt ook interessante informatie sturen waarvan je denkt dat mensen ze leuk vinden, je mening geven over nieuwsberichten uit de branche, wekelijkse samenvattingen aanbieden van wat je hebt gedaan en meer - allemaal om ervoor te zorgen dat mensen terugkomen voor meer.
Bied fitness-freebies, weggeefacties, promoties en meer
Iedereen houdt van gratis spullen - zelfs als het niet per se van een merk is dat ze eerder zijn tegengekomen. Daarom is dit ook een van de beste manieren om uw fitnessmerk te laten groeien - er is iemand voor nodig en verandert ze in loyale klanten op een manier die hen ook in staat stelt om het woord over uw bedrijf wijd en zijd te verspreiden.
U kunt bijvoorbeeld gratis fitnessartikelen aanbieden, zoals trainingsleggings , die zijn voorzien van het logo van uw bedrijf. Je kunt zelfs wedstrijden houden op verschillende sociale-mediasites, waarbij je dingen weggeeft zoals gratis persoonlijke trainingssessies of gratis plekken voor fitnesslessen.
Dit alles is belangrijk omdat het goedkoper is dan conventionele marketing, ja, maar het draagt ook in grote mate bij tot het wekken van vertrouwen en loyaliteit bij de mensen met wie je probeert te praten. Iemand kan aarzelen om naar uw locatie te komen, maar de kans is groter dat hij dit doet als hij iets gratis krijgt. Als ze dat eenmaal doen, is de kans groter dat ze de wereld in trekken en andere mensen erover vertellen - wat op zijn beurt de beste vorm van marketing wordt die er is.
Hetzelfde geldt voor mogelijkheden zoals het organiseren van gratis bedrijfsfitnesslessen. Wanneer u potentiële partners ontmoet, herhaal dan het feit dat gezonde werknemers niet alleen minder vaak stoppen met werken, ze zijn ook meestal gelukkiger en meer betrokken. Dat leidt op zijn beurt tot een hogere productiviteit, wat ook leidt tot een hogere winst. Dit is iets van legitieme waarde dat u aan bedrijven in uw regio kunt bieden, en u kunt er zeker van zijn dat sommige van die werknemers uiteindelijk ook klanten zullen worden.
Deel je fitnessreis
Vooral als het om iets als fitness gaat, houden mensen van een inspirerend verhaal. Ze hebben een bepaald doel dat ze proberen te bereiken, en soms lijkt het onbereikbaar. Maar als ze iemand anders zien die iets soortgelijks heeft bereikt, geeft dat hen de drive die ze nodig hebben om door te gaan. Daarom moet u, als u daartoe in staat bent, altijd ook uw fitnessreis delen .
Social media is een geweldige plek om dit te doen, maar je kunt het zelfs op je eigen website doen. Praat over hoe je klein begon en je opwerkte naar je huidige regime. Geef aan hoe de vooruitgang in het begin traag verliep, maar je begon al snel resultaten te zien. Geef mensen de inspiratie die ze nodig hebben om de eerste stappen van hun eigen reis te zetten - wat hen zal motiveren om ook uw fitnessmerk te omarmen.
Samenwerken met influencers
In dezelfde lijn is het belangrijk om te onthouden dat influencer-marketing een van de belangrijkste marketingmogelijkheden is die tegenwoordig beschikbaar zijn, met name op het gebied van gezondheids- en fitnessmerken, en het hoeft niet zoveel te kosten als je zou verwachten.
Mensen geven letterlijk meer geloofwaardigheid aan influencers dan aan de aanbevelingen van hun eigen vrienden en familieleden. Ze zijn op de best mogelijke manier internetberoemdheden geworden, en dat is absoluut iets waar u uw voordeel mee kunt doen.
Besteed aandacht aan verschillende social media kanalen en kijk naar alle influencers waar jouw doelgroep aandacht aan besteedt. Neem strategisch contact met hen op en kijk of ze een partnerschap willen aangaan. Misschien kun je ze wat fitness merchandise opsturen in ruil voor een (eerlijke) review. Misschien kun je samenwerken aan een video om te laten zien hoe je een bepaald type trainingsroutine uitvoert.
Hoe dan ook, je neemt iemand mee die je publiek al vertrouwt en gebruikt een beetje van hun eigen geloofwaardigheid in jouw voordeel. Evenzo neem je iemand met een publiek dat waarschijnlijk een beetje anders is dan het jouwe en hopelijk trek je de aandacht van mensen die anders niet van je merk zouden hebben gehoord. Beide zaken zijn een win-winsituatie. Daarom is influencer marketing een van de belangrijkste technieken waarvan mensen moeten profiteren.
Bied een partnerprogramma aan
Een andere optie die bijzonder goed werkt in de fitnesswereld, is het aanbieden van een partnerprogramma. Dit is waar u andere mensen, zoals bloggers of influencers, zou betalen om reclame te maken voor uw producten en diensten, allemaal in naam van het genereren van verkoop. U krijgt meer verkopen en de partner krijgt op elk daarvan een commissie - nogmaals, een voor beide partijen voordelige situatie als die er ooit was.
Nu is het belangrijk op te merken dat u ervoor moet zorgen dat u uw filialen zorgvuldig kiest. Net zoals influencermarketing, wie je ook kiest, wordt geassocieerd met je merk en je wilt niet iemand selecteren die geen kernwaarden heeft die nauw aansluiten bij die van jou. Maar als het goed is geselecteerd, kan een partnerprogramma een geweldige manier zijn om de aandacht te trekken en in één klap meer geld te genereren.
Maak gratis, deelbare inhoud
Een van de terugkerende thema's over fitnessmarketing - en online marketing in het algemeen trouwens - is dat je bereid moet zijn om gratis iets van waarde aan te bieden. Mensen hebben geen tijd meer voor traditionele reclame, ze worden er al de hele dag mee gebombardeerd.
Maar als je een eBook schrijft met fitnesstips die je gratis weg wilt geven in ruil voor iemand die zich aanmeldt voor je e-maillijst, is de kans groter dat diegene die beslissing neemt. Hetzelfde kan gelden voor blogberichten op je website vol gezonde recepten die ze in het nieuwe jaar kunnen gebruiken.
Je kunt zelfs naar je YouTube-kanaal gaan en video's na de training bekijken. Je zou een paar veelvoorkomende technieken kunnen aanpakken die de meeste mensen in een paar minuten fout doen, door ze de juiste vorm te laten zien en hoe ze het meeste uit hun ervaring kunnen halen. Gebruik professionele videobewerkingsservices om je inhoud te verbeteren voordat je deze op je kanaal plaatst, omdat dit je zal helpen om het aantrekkelijker te maken.
Je zou infographics kunnen posten met handige fitnessstatistieken en dingen van die aard die mensen misschien verhelderend vinden.
Een andere geweldige kans is om Q&A-video's te plaatsen met andere mensen in uw branche, waardoor bepaalde mythes die mensen in het algemeen kunnen hebben, worden weggenomen.
Ten slotte kun je fitnessvideo-bloopers en andere leuke dingen posten - niet alleen om te pronken met je merk, maar om tegelijkertijd een klein beetje van je eigen persoonlijkheid te laten zien.
De kunst van persoonlijke branding
Personal branding is ook iets waar u zich zeker op wilt concentreren, en hoewel uw website hier een belangrijk onderdeel van is, moet u erkennen dat uw inspanningen daar niet kunnen eindigen.
Uw logo moet niet alleen een afspiegeling zijn van de fitnessindustrie, maar ook van de indruk die u wilt geven wanneer mensen het voor het eerst ervaren. Alle koopwaar die u aanbiedt, moet in overeenstemming zijn met deze branding om geen gevoel van verwarring te creëren. Je zou zelfs supplementen kunnen aanbieden die mensen kunnen gebruiken om hun eigen fitnessreizen te bevorderen, waardoor ze laten zien dat je om hen geeft en in hun succes blijft investeren, zelfs als je niet persoonlijk met hen omgaat.
Zorg er gewoon voor dat elk stukje inhoud dat u de wereld instuurt, consistent is met al het andere dat u doet. Als iemand naar uw website gaat, zouden ze dezelfde stem moeten voelen als ze vervolgens naar uw sociale media gaan. Ze moeten je unieke persoonlijkheid voelen. Het moet niet helemaal verwarrend zijn. De visuals moeten hetzelfde zijn.
Gastoptredens
Gastoptredens zijn een ander geweldig idee om je fitnessmerk te laten groeien, hoewel het een gebied is waarop je creatief moet zijn. Vergelijkbaar in concept met influencer-marketing, let op die mensen met dingen zoals YouTube-kanalen die al in uw regio actief zijn en kijk of u zich bij hen kunt aansluiten voor een opgenomen sessie.
Het kan een interview zijn of een trainingssessie; het maakt niet uit - u gebruikt de kracht van hun publiek in uw voordeel. In dezelfde lijn, wees niet bang om contact op te nemen met het lokale nieuws om te zien of ze een gastplek in een van de ochtendprogramma's willen doen. Dit komt vooral voor in de weekenden, wat toevallig ook samenvalt met wanneer mensen meer tijd hebben omdat de drukke werkweek voorbij is en ze meer ontvankelijk zijn voor het idee om zich op hun gezondheid te concentreren.
Lokale marketing en Flash Mobs
Lokale marketing en flashmobs zijn andere kansen die het waard zijn om van te profiteren. Schroom niet de voordelen van printmarketing uit de weg te gaan, wat inhoudt dat u folders, pamfletten en ander gedrukt materiaal maakt die u in winkels kunt achterlaten of aan mensen op straat kunt uitdelen.
Mensen denken dat in de digitale wereld print-fitnessmarketing dood is. Dat is echter absoluut niet waar. Mensen houden van gedrukte materialen omdat ze tastbaar zijn - het is zo gemakkelijk om gewoon op "Verwijderen" te klikken en een e-mail uit je inbox te verwijderen, maar een gedrukte folder is iets dat je in je hand kunt houden. Je kunt het op je koelkast hangen of aan een vriend of familielid overhandigen.
Evenzo kunnen flashmobs een geweldige manier zijn om de juiste aandacht voor uw merk te creëren. Misschien zou je kunnen zeggen dat op een bepaalde tijd op een aanstaande zaterdag, jij en degene die besluit om met je mee te doen, plotseling een buitenyoga-sessie gaan houden in een plaatselijk park. Hoe meer mensen er komen, hoe meer aandacht je waarschijnlijk krijgt - en dat is allemaal goed op de lange termijn.