Voordat u een digitale marketingcampagne voor je bedrijf lanceert, is het belangrijk om te weten waar u aan toe bent. Op die manier kunt u uw resultaten benchmarken en de voortgang in de loop van de tijd volgen.
Eigenaren van kleine bedrijven moeten veel tools leren gebruiken om succes te garanderen, of dat nu boekhoudsoftware is, een Amazon-repricer, of Instagram. Uiteindelijk is marketing een groot onderdeel van het runnen van een klein bedrijf. En digitale marketing biedt een aantal voordelen ten opzichte van andere vormen van marketing, zoals printreclame en tv-commercials. Om te beginnen is het veel goedkoper om een effectieve digitale marketingcampagne te voeren dan om een gelijkwaardige gedrukte of tv-campagne te voeren. Digitale marketing biedt ook de mogelijkheid om uw klanten directer te targeten door middel van advertentieplaatsing en inhoudsstrategieën, zodat u het soort consumenten dat geïnteresseerd is in uw producten of diensten effectiever kunt bereiken. Als u overweegt uw kleine bedrijf te laten groeien door middel van digitale marketing, volgen hier acht tips die u op weg helpen.
Content maken kost tijd
Je kunt niet zomaar een blogpost makenof sociale media-update en verwacht dat de wereld een pad naar uw deur slaat. Het kost tijd om kwaliteitsinhoud te genereren en nog meer tijd om mensen het te laten zien. Maar het is het waard, want hoogwaardige inhoud is een van de beste manieren om nieuwe klanten aan te trekken en uw bedrijf te laten groeien. Om ervoor te zorgen dat je consistent content maakt, is het aan te raden om een redactionele kalender te ontwikkelen. Als je bijvoorbeeld elke week op maandagochtend om 10.00 uur EST een nieuwe blogpost publiceert, overweeg dan om dat tijdslot ook te gebruiken voor Facebook-berichten. Met deze strategie publiceert u op momenten dat uw publiek hun feeds controleert of andere berichten van hun favoriete websites leest. Je moet ook onderzoek doen naar best practices. Een goede plek om te beginnen is door te onderzoeken wat anderen in uw branche doen met digitale marketingcampagnes en door hun succespercentages te analyseren. Wat voor soort advertenties vertonen ze bijvoorbeeld? Wat voor soort inhoud promoten ze? Op wie richten ze zich? En hoe vaak delen ze updates?
Definieer hoe succes eruitziet
Voor kleine bedrijven kan succes met digitale marketing een aantal dingen betekenen. Misschien wilt u uw naamsbekendheid vergroten , meer leads genereren of meer verkopen genereren. Wat je doelen ook zijn, het is belangrijk om een plan te hebben om je voortgang bij te houden en te meten. En vergeet niet om perfectie en uitstelgedrag je succes niet in de weg te laten staan. Het gaat er niet om perfect te zijn, maar om actie te ondernemen. In het begin lijkt het misschien ontmoedigend, maar het creëren van een solide strategie zal enig houvast bieden over waar te beginnen en wat te doen.
Realistische doelen stellen
Voordat je een digitale marketingcampagne lanceert, is het belangrijk om realistische doelen te stellen. Anders zul je alleen maar teleurgesteld zijn over je resultaten. Bedenk wat u met uw campagne wilt bereiken en stel haalbare doelen. Als u bijvoorbeeld een nieuw bedrijf bent, wilt u misschien de naamsbekendheid vergroten of verkeer naar uw website leiden . Als u een gevestigd bedrijf bent, wilt u misschien de klantbetrokkenheid vergroten of leads genereren. Als je eenmaal specifieke doelen voor ogen hebt, onderzoek dan welke digitale marketingkanalen je kunnen helpen om die doelen te bereiken.
Deel, deel, deel
Als klein bedrijf is het belangrijk om te weten waar je staat in het digitale marketinglandschap. Zorg ervoor dat u uw inhoud continu deelt op sociale media, maar er ook in het openbaar over praat. Gebruik communicatie bovendien in uw voordeel om effectief te groeien.
Roep versterkingen in (familie, vrienden, enz.)
Wanneer je voor het eerst begint, is het belangrijk om een ondersteuningssysteem te hebben om je te helpen met de onvermijdelijke ups en downs. Familie en vrienden kunnen een grote bron van emotionele en soms financiële steun zijn. Als u een partner heeft, zorg er dan voor dat deze meegaat met uw plannen en bereid is om te helpen waar nodig. Misschien wil je ook contact opnemen met een oude klasgenoot of twee die ervaring hebben met het starten van een klein bedrijf. Ze zullen niet alleen goed advies geven, maar ze kunnen je zelfs toegang geven tot alle noodzakelijke contacten die later van pas kunnen komen.
Begin met het ene kanaal en beheers het voordat je doorgaat naar het volgende
Doe uw onderzoek en begrijp welke digitale marketingkanalen het beste werken voor uw bedrijf en uw budget. Begin met het ene kanaal en beheers het voordat je doorgaat naar het volgende. Creëer kwaliteitscontent die relevant is voor uw doelgroep en aansluit bij uw merkstem. Zorg ervoor dat uw website is geoptimaliseerd voor zoekmachine ranking en mobielvriendelijk is. Gebruik sociale media om relaties op te bouwen met potentiële en huidige klanten, evenals met andere bedrijven in uw branche. Gebruik e-mailmarketing om top-of-mind te blijven bij uw doelgroep en verkeer terug te leiden naar uw website of blog. Meet, volg en analyseer uw resultaten, zodat u uw digitale marketingstrategie in de loop van de tijd kunt blijven verbeteren.
Wees niet bang om te experimenteren
Houd uw concurrentie in de gaten. Weet wat ze doen en hoe goed het voor hen werkt. Dit geeft u een goed startpunt voor het benchmarken van uw eigen resultaten. Stel een aantal basisstatistieken in en houd uw voortgang daar regelmatig bij. Dit kunnen zaken zijn als websiteverkeer, betrokkenheid op sociale media of zelfs verkoopcijfers. Gebruik tools zoals Google Analytics om u te helpen de voortgang bij te houden en te begrijpen waar uw verkeer vandaan komt. Hoe meer je experimenteert, hoe beter je zult begrijpen wat wel en niet voor jou werkt.
Weet waar u aan toe bent door resultaten te benchmarken en de voortgang regelmatig bij te houden
Voordat u een digitale marketingcampagne voor uw kleine bedrijf lanceert, is het belangrijk om te weten waar u aan toe bent. Op die manier kunt u uw resultaten benchmarken en de voortgang in de loop van de tijd volgen. Om dat te begrijpen, moet u eerst duidelijk zijn over wat u aanbiedt. Zorg er dus bij het targeten van potentiële klanten via digitale kanalen voor dat de boodschap duidelijk is over wat uw bedrijf te bieden heeft om verwarring te voorkomen.