Alles wat u moet weten over e-mailopwarming

Ondanks de brede opkomst van verschillende geavanceerde communicatiemiddelen, blijft e-mail een essentieel onderdeel van het leeuwendeel van digitaal gestuurde marketingstrategieën. De efficiëntie van dit instrument kan echter aanzienlijk worden belemmerd door ondermaatse e-mailbezorgbaarheid. Zo vaak als niet, belanden nogal wat vakkundige berichten (gemiddeld 20%) in spambakken zonder gelezen te worden door geadresseerden.

Natuurlijk kunt u gebruikmaken van eersteklas software voor het afleveren van e-mail, zoals Folderly, of het uitvoeren van aflevertests die alle vier de WARP-gebieden bestrijken:

  • werkstroom
  • authenticatie
  • reputatie
  • prestatie

Maar al deze of andere maatregelen kunnen onvoldoende blijken te zijn, vooral als de meeste brieven die u vanuit uw account verzendt, koude e-mails zijn. Om het probleem te bestrijden, moet u uw toevlucht nemen tot het opwarmen van het e-maildomein.

E-mail Warmup Eenvoudig gemaakt

Wie houdt er van spam? Klopt, niemand. Eigenaren van mailboxen doen er alles aan om ongevraagde en vervelende brieven tot een minimum te beperken door gebruik te maken van uitgebreid ontworpen e-mailtesttools die nauwgezette spam-e-mailtests uitvoeren van alle inkomende brieven. In het licht van de verspreiding van kwaadaardige bots die zijn aangescherpt om spam-aanmeldingen te misbruiken, biedt Google een helpende hand door regelmatig spam-updates uit te brengen die veel berichten als spam markeren, waardoor de bezorgbaarheid van e-mails wordt belemmerd zonder ze zelfs maar te testen. E-mailopwarming is een systeem van maatregelen dat wordt geroepen om de effecten van al deze antispamoplossingen te verminderen en een positieve reputatie voor uw e-mailaccount te winnen.

Wanneer u een nieuw account maakt, stelt de e-mailserviceprovider een verzendlimiet in die u niet dagelijks mag overschrijden (bijvoorbeeld 2000 e-mails voor een G Suite-account). Maar dit maximale aantal kan niet vanaf dag één worden gebruikt. Uw echte initiële limiet zal veel kleiner zijn en de verlenging hangt af van de reputatie die u ontwikkelt tijdens het gebruik van het account. Dit proces van het opbouwen van een solide reputatie die klaar is om het volledige potentieel van de verzendlimiet te bereiken, is wat bekend staat als e-mailopwarming.

Is dit streven belangrijk? Het is van cruciaal belang als u een enorme koude e-mailcampagne in gedachten heeft. Zonder de voorlopige opwarming zal het merendeel van uw berichten een lage e-mailbezorgingsgraad vertonen, aangezien ze nooit spamfilters kunnen omzeilen en bijgevolg ongeopend zullen blijven door de eigenaren van de inbox.

Hoe kunt u uw e-mailaccount opwarmen? U kunt dit bereiken via handmatige of geautomatiseerde inspanningen.

Inzoomen op handmatige e-mailopwarming

Er zijn verschillende tactieken die u kunt gebruiken om uw e-mailaccount handmatig op te warmen.

1. Het account verifiëren

Dit is waar u mee moet beginnen wanneer u een nieuw account aanschaft, aangezien authenticatie een beveiliging is tegen spamfilters. Het kan op vier manieren worden uitgevoerd.

  • Afzenderbeleidskader. De SPF-techniek komt neer op het aanmaken van een record in het domeinnaamsysteem (DNS) waar alle servers staan ​​die namens een domein brieven mogen versturen. Zo krijgt de e-mailserviceprovider (ESP) van een ontvanger een schone chit naar het domein van de afzender.

Als alternatief kunt u SendGrid-domeinauthenticatie gebruiken wanneer de SMTP van de leverancier u in staat stelt om gebruik te maken van SendGrid-servers (in plaats van die van uzelf) om e-mails te verzenden.

  • Domeinsleutels geïdentificeerde e-mail. U voegt een digitale handtekening toe aan uw domein om e-mailspoofing te voorkomen en de bezorgbaarheid van de brieven te garanderen.
  • Domeingebaseerde berichtverificatie, rapportage en conformiteit. Deze gegevens overtuigen de ESP van de geadresseerde dat het bericht geen oplichtingsactiviteiten heeft (bijvoorbeeld aanmeldingen voor spam).
  • Aangepast domein. Als het aan uw e-mails wordt toegevoegd, zien documenten er authentieker uit.

2. Individuele brieven verzenden

De eerste praktische opwarmstap bestaat uit het versturen van enkele tientallen handmatige e-mails met een gepersonaliseerde onderwerpregel naar uw collega's en vrienden. Zodra u erin slaagt de ontvangers te betrekken , herkent de ESP uw authentieke activiteiten en verhoogt het geleidelijk de berichtenlimiet. En als deze brieven zijn geadresseerd aan een reeks betrouwbare e-maildiensten (Gmail, Yahoo, Outlook, iCloud, enz.), neemt de kans op een goede reputatie toe.

3. Gespreksthreads bijhouden

Alleen brieven sturen is niet genoeg. U moet antwoorden hebben en een consistent gesprek opbouwen. Een goed idee hiervoor is om brieven uit te wisselen tussen uw nieuwe account en de reeds bestaande. Robuuste communicatie met snelle antwoorden is nog een bewijs voor de ESP dat uw activiteit echt is.

4. Abonneren op nieuwsbrieven

In bepaalde sectoren (verkoop, werving, marketing) verzenden de meeste publicaties periodieke bulletins waarvoor een bevestiging van inschrijving vereist is. Dit is een kans die je gewoon niet mag missen. Als je je op zoveel mogelijk abonnees abonneert en alle abonnementen vanuit je inbox bevestigt, wordt je nieuwe account gevalideerd en wordt er regelmatig een stroom e-mails naartoe gestuurd.

5. Geef e-mails een pauze

Als u te vaak berichten naar dezelfde inbox verzendt, zullen ESP-algoritmen u waarschijnlijk als een robot zien. Wacht dus een paar seconden tussen twee brieven en stuur nooit e-mails in bundels. Anders worden spamfilters gewaarschuwd en neemt uw domeinreputatie een duik.

6. Start een testcampagne

Na een paar maanden van deze warming-up onderneming, kun je een pilot koude e-mailcampagne voeren. Het kan worden gedaan met 20 of 30 mensen die je kent om ervoor te zorgen dat ze je brieven openen en erop reageren. Al deze berichten moeten gepersonaliseerd zijn, een unieke onderwerpregel hebben, geen spamwoorden bevatten (gratis, 50% korting, grabbelen, enz.), eenvoudige en duidelijke inhoud hebben met afbeeldingen, video's of GIF's en een minimaal aantal links, waarvan er één noodzakelijkerwijs een afmeldlink moet zijn.

Dergelijke lifehacks sluiten elke kans uit dat spamrapporten worden gegenereerd, die een schadelijke invloed hebben op uw reputatie, zelfs als het maar een enkele is.

Zoals u ziet, is het opwarmen van e-mail een proces met meerdere aspecten dat continue focus en consistente betrokkenheid vereist. En dat is waar machines in uitblinken.

Introductie van geautomatiseerde e-mailopwarming

Geautomatiseerde e-mailopwarming wordt op dezelfde manier uitgevoerd als de handmatige procedure, maar hier voert gespecialiseerde e-mailopwarmsoftware elke actie namens u uit. Het enige dat u hoeft te doen om het automatische proces te starten, is een dergelijke oplossing aan boord te hebben en de opwarmfunctie in te schakelen (aangezien u alle authenticatiefactoren al hebt ingesteld).

De beste software in deze niche maakt ook bepaalde aanpassingen mogelijk (zoals het aanpassen van het aantal berichten dat elke dag wordt verzonden, de toename van dit aantal, de namen van de afzenders en het antwoordpercentage). Bovendien kunt u rapporten krijgen, het aantal e-mails controleren dat binnen een maand is verzonden en ontvangen, schakelen tussen accounts en leverbaarheidstests uitvoeren om het percentage e-mails te berekenen dat de beoogde inbox bereikt.

Of je nu kiest voor de handmatige of geautomatiseerde aanpak, het is belangrijk om het niet te overdrijven en de warming-up niet te laten sudderen. Om te voorkomen dat u uw doel overschrijdt wanneer ESP spamactiviteiten van uw account begint te vermoeden, wordt aanbevolen om het proces na maximaal 12 weken te stoppen.

Conclusie

Met anti-spammechanismen op scherp, is het geen wonder dat tientallen e-mailaccounts worden geblokkeerd te midden van koude e-mailcampagnes. Om dit te voorkomen, moet u uw account grondig opwarmen voordat u een dergelijke bewerking start.