In dit artikel hebben we enkele van de beste marketingstrategieën voor het hoger onderwijs, samen met enkele tips om ze zeer effectief te maken.
De essentie van sociale media is dat elke vorm van leven nu onvermijdelijk is. De verschillende strategieën die de mensheid in de loop der jaren is tegengekomen op het gebied van marketing in het hoger onderwijs, zijn gewoon fascinerend.
Universiteiten zijn buitengewoon levendige plaatsen met duizenden studenten, docenten en een boeiend leven op de campus en wat niet! Betekent dit dat marketing via sociale media eenvoudig is?
Gelukkig ja, met zoveel gebruikers die al op sociale-mediaplatforms zitten, is marketing nog nooit zo eenvoudig geweest. Al zal dit niet zomaar een fluitje van een cent zijn. Om de bekendheid van uw merk te vergroten, merkloyaliteit te versterken en sterkere relaties met studenten op te bouwen, kan een zorgvuldig opgesteld social media marketingplan een krachtig medium blijken te zijn voor het werven van studenten.
Als deze tool op de juiste manier wordt gebruikt, is er letterlijk geen limiet aan wat je kunt bereiken. Hier in dit artikel zullen we verschillende pijlers van succesvolle marketing in het hoger onderwijs bespreken, die allemaal via sociale media kunnen worden gedaan. Als het goed wordt gedaan, kunnen doelen in een mum van tijd worden bereikt.
Als je nu het gevoel hebt dat het gewoon veel voor je is en je iemand nodig hebt om al het harde werk voor je te doen, dan kun je een professioneel marketingbureau voor onderwijs inhuren , die ervaren is in het stimuleren van studenteninschrijvingen en het tot een succes voor je maken.
Verder bespreken we in dit artikel verschillende manieren om inhoud in het hoger onderwijs op de markt te brengen, samen met tips om inhoud voor hoger onderwijs effectief te promoten op sociale media.
Plaats relevante inhoud
Als we het nu hebben over relevante inhoud, zijn we op zoek naar inhoud die de naamsbekendheid vergroot . Voor het grootste deel moet u ervoor zorgen dat het grootste deel van de inhoud die u publiceert, gericht is op het vergroten van de naamsbekendheid.
Dit wordt gedaan om uw instituut op een passende manier in de markt te zetten en een unieke presentatie te geven. Aangezien de concurrentie behoorlijk hoog is, moet je weten hoe je met de studenten moet communiceren om hen aan te moedigen mee te doen.
Als je je nu afvraagt hoe ik dit kan bereiken? Het antwoord is simpel: kijk naar de prestaties en onderscheidende kwaliteiten van uw instituut. Draai vervolgens uw inhoud rond die kenmerken.
Deel bijvoorbeeld de prestaties van uw leerlingen. Of het nu gaat om een onderzoeksproject of een succesverhaal van een student-atleet. Deel het allemaal op uw sociale mediaplatforms.
Hashtags suprematie
Verzin een pakkende hashtag die jou en je leerlingen definieert. Zorg ervoor dat het uniek is, zodat uw publiek zich gemakkelijk kan onderscheiden. Het volgende dat u wilt doen, is uw studenten aanmoedigen om de hashtag daadwerkelijk te gebruiken op sociale media waar ze deze relevant vinden.
Het gebruik van de Hashtags in acceptatiebrieven, campusactiviteiten of iets toejuichends is slechts een paar goede manieren om dit te doen. Als je eenmaal in de stroom van deze hashtags zit, kun je UGC (user-generated content) op sociale media vinden, die gemakkelijk op verschillende manieren opnieuw op verschillende sociale media kan worden gepost.
Nu vraag je je misschien af: "Is dit echt nodig?"
Wel, ja.
Omdat het realistische ervaringen van echte studenten presenteert, is UGC nuttig bij wervingsinspanningen in het hoger onderwijs. Het verhoogt ook de interactie op uw sociale mediaplatforms.
Feature Student Stories
Dit speelt een belangrijke rol in marketing, omdat het niet alleen de studentengemeenschappen versterkt, maar ook een gezond imago van uw instituut uitstraalt.
Een van de gebruikelijke manieren om dit te doen, is door verschillende culturen te vieren. Dit kan zowel door studenten, medewerkers als docenten worden gedaan.
Introductie van Vital Community-leden van uw universiteit
Een coole manier om uw hoger onderwijs op de markt te brengen, is door uw belangrijkste leden kennis te laten maken met internet. Als uw instituut een kleiner aantal studenten heeft, is het het beste wat u kunt doen om het op de markt te brengen door de belangrijkste leden te presenteren.
Deze introducties kunnen van faculteitsleden zijn die recentelijk hebben meegedaan, de docentassistenten, stagiaires op sociale media en iedereen die je leuk vindt, verdient het om op je sociale-mediaplatforms te zijn!
Ga live!
Live gaan op sociale media kan een geweldige manier zijn om studenten te werven. Of het nu gaat om campusbezoeken of alleen universiteitsbeurzen in het algemeen, laat het allemaal op internet zien. Zo betrek je niet alleen de leerlingen, maar ook de ouders kunnen hier deel van uitmaken zonder ergens heen te hoeven.
Hier zijn enkele van de situaties waarin u mogelijk live wilt gaan:
- Speciale instellingsaankondigingen voor de studentenorganisatie
- Vraag en antwoord over het toelatingsproces voor aankomende studenten
- Virtuele fondsenwervende evenementen
- begin
- Campusrondleidingen
Online rondleidingen geven op sociale media
Dankzij onze vriend, het internet, ben je nu niet beperkt tot bronnen. U kunt online rondleidingen door de campus en activiteiten op sociale media organiseren.
Dit zal zeker toekomstige studenten aantrekken en zal ook een virtuele rondleiding mogelijk maken van die studenten die om welke reden dan ook niet kunnen deelnemen.
De beste gastheer voor deze rondleidingen zijn de studenten, omdat dit authenticiteit en vertrouwen bij de kijkers garandeert. Elk platform op zijn eigen manier gebruiken is de belangrijkste pijler voor succes.
Wees consistent met posten op sociale media
Het eerste dat u wilt doen, is de sociale-mediaplatforms selecteren die u wilt gebruiken en waarop u wilt posten. Zodra je dat hebt gedaan, stel je het gewenste aantal berichten in dat je online wilt plaatsen.
Zoals het gezegde luidt: "Consistentie is de sleutel tot succes", is het waar dat dit de beste manier is om uw aanwezigheid op sociale media te vergroten. Zorg er dus voor dat u een plan maakt en dat volgt, zodat uw hoger onderwijs goed op de markt kan worden gebracht. Je plan kan gaan zoals het hebben van 3 berichten op Facebook per week, 4 op Instagram per week, enzovoort.